hirdetés
hirdetés
hirdetés

Reckitt Benkiser - valótlant állított a Cillit Bangről

A reklámokban elhangzottakkal ellentétben a Cillit Bang nem szuper hatékony, nem verhetetlen és még csak nem is univerzális - állapította meg a versenyhivatal, amely emiatt tízmillió forint bírságot rótt ki a Reckitt Benkiserre.
hirdetés
Kapcsolódó cikkek
A Gazdasági Versenyhivatal (GVH) vizsgálata szerint a Reckit Benkiser megtéveszthette a fogyasztókat a Cillit Bang kampányával. A cég úgy hirdette a zsíroldó terméket, hogy arról túlzó állításokat közölt. A reklámszpotban elhangzott például, hogy a Cillit Bang univerzális,  hatékonysága verhetetlen és a páratlan, ám a piacelsőséget sugalló kijelentéseket a hirdető tudta bizonyítani. A GVH szerint a Cillit Bang nem nevezhető univerzális zsíroldónak sem, mert nem minden felületről tudja a zsírt eltávolítani.

A 2005-től 2006 júniusáig sugárzott reklámfilmekben szereplő „hatékonysága verhetetlen, illetve a „hatékonysága páratlan” kifejezésekről a GVH megállapította, hogy mindkét jelző piacelsőségi kijelentésnek minősül. Ilyen kijelentéseket egy cég csak akkor tehet, ha már a reklám közzététele előtt rendelkezett olyan vizsgálati eredményekkel, amelyek állításait mindenben alátámasztják. Ilyen vizsgálati eredményeket a Reckitt Benkiser nem tudott felmutatni.

Mindezek miatt a Reckitt Benkisernek tízmillió forintos bírságot kell fizetnie. A bírság kiszabásakor a hivatal súlyosbító körülményként vette figyelembe, hogy a hirdető visszaeső: a GVH korábban már négy alkalommal marasztalta el a fogyasztók megtévesztése miatt.
(forrás: Kreatív Online)
hirdetés

kapcsolódó cikkek

Ha hozzá kíván szólni, jelentkezzen be!
 
hirdetés
Legolvasottabb
Legtöbb hozzászólás
hirdetés

Itt a tavasz, ami egyben azt is jelenti, hogy a Hornbach új kampánnyal jelentkezik. Szerencsére nem változtattak az eddig bevált humoros megközelítésen.

Az elektromos hajtásrendszereket fejlesztő és szállító társaság meghívásos tenderen választott ügynökséget.

Szakértőket is bevonnak a  munkába, hogy a rovat edukálja is az olvasókat.

A szpotban a VOLT és a Sziget most csendes helyszíneit járja körbe a Jeep hazai márkanagykövete.

Május 27-én válik elérhetővé 50 ország mellett itthon is a BTS Menü a McDonald'sban.

hirdetés
hirdetés