hirdetés
hirdetés
hirdetés

Reklámbüntetés a Pannonnak és a Vodafone-nak

A Pannon 15, a Vodafone 10 milliós bírságot kapott, mert a hivatal szerint a mobilinternetet népszerűsítő kampányaik félrevezetőek voltak.
hirdetés

Megbüntetette a Pannon GSM Zrt.-t és a Vodafone Zrt.-t a Gazdasági Versenyhivatal (GVH), mert tisztességtelen kereskedelmi gyakorlatot folytattak. A büntetés oka mindkét cég esetében az volt, hogy a hirdetésekben foglaltakkal szemben indokolatlanul korlátozták a mobilinternet sávszélességét. A Pannon 15 millió, a Vodafone 10 millió forint bírságot kapott.

A GVH szerint a Pannon megsértette-e a fogyasztókkal szembeni tisztességtelen kereskedelmi gyakorlat tilalmáról szóló törvényt azzal, hogy mobilinternet csomagjait korlátlan forgalmi kerettel reklámozta úgy, hogy a cégnek lehetősége van lassítani a sebességet vagy korlátozni a sávszélességet.

A Pannon Internet Éjjel-nappal és a Pannon Internet Éjszaka-hétvége tarifacsomagokban a Pannon jogosult a sávszélességet csökkenteni olyan fájlcserélő, fájlmegosztó és nagy mennyiségű adat továbbítására szolgáló alkalmazások használata során, ahol az adatcsere közvetlenül a felhasználók között, a szervertől függetlenül zajlik. A Pannon azonban nem csak ilyen esetekben csökkentett sávszélességet, többek között azért, mert a rendszer nem mindig képes kiszűrni az extrém felhasználást mutató előfizetőket.

A GVH szerint tisztességtelen, ha a Pannon a reklámokban intenzív internetezésre bíztat, a felhasználókat viszont az adatforgalom lassításával bünteti. A versenyhatóság szerint a Pannon kommunikációja félrevezető volt, így a fogyasztók nem kaptak teljes képet a két tarifacsomagról.

A 15 millió forintos bírság kiszabásakor súlyosbító körülménynek számított, hogy a cég intenzív reklámkampánnyal valósította meg a jogsértést, így az információk hosszú időn át elérhetőek voltak és sok emberhez juthattak el. Ráadásul a Pannont már többször elmarasztalta a GVH a fogyasztók megtévesztése miatt.

Hasonló ügyben indult a vizsgálat a Vodafone ellen is. A társaság nyári kampányában arról tájékoztatott, hogy az ügyfél az Internet Szabadon akcióban fix havi díjért korlátlanul internetezhet normál felhasználás esetén, adatmennyiségi megkötés nélkül. A Vodafone meghatározta, hogy mi minősül normál és mi minősül extrém használatnak: előbbi az alapvető böngésző funkciókat jelenti, az extrém használat a fájlmegosztást jelenti akkor, ha a havi adatmennyiség meghaladja az öt gigabyte-ot. A hirdetések alapján így csak akkor kell korlátozással számolni, ha a felhasználó fájlmegosztó programot üzemeltet és a havi adatmennyiség meghaladja a korlátot. A GVH szerint viszont az adatforgalom nem tekinthető olyan mutatónak, ami önmagában alapos ok lenne a lassításra egy korlátlan internetezésre, intenzív használatra kínált szolgáltatás esetén.

A GVH egy másik Vodafone hirdetést is megtévesztőnek talált. A számlás előfizetők részére elérhető Connect Roaming csomag napi díja 50 megabyte adatforgalmat tesz lehetővé. Ennek túllépése után az előfizetőnek a forgalom alapú GPRS roaming díjak alapján kiszámlázott árat kell fizetnie, ami jóval magasabb, ez azonban a hivatal szerint nem derül ki a cég hirdetéseiből. Továbbá a GVH szerint az előfizetés mellé járó szoftver sem alkalmas az adatforgalom pontos mérésére. A Vodafone ezért 10 millió forintos bírságot kapott - a kiterjedt reklámozás és a korábbi büntetések itt is súlyosbító körülménynek számítottak.

(forrás: Kreatív Online)
hirdetés
Ha hozzá kíván szólni, jelentkezzen be!
 
hirdetés
Legolvasottabb
Legtöbb hozzászólás
hirdetés

Itt a tavasz, ami egyben azt is jelenti, hogy a Hornbach új kampánnyal jelentkezik. Szerencsére nem változtattak az eddig bevált humoros megközelítésen.

Az elektromos hajtásrendszereket fejlesztő és szállító társaság meghívásos tenderen választott ügynökséget.

Szakértőket is bevonnak a  munkába, hogy a rovat edukálja is az olvasókat.

A szpotban a VOLT és a Sziget most csendes helyszíneit járja körbe a Jeep hazai márkanagykövete.

Május 27-én válik elérhetővé 50 ország mellett itthon is a BTS Menü a McDonald'sban.

hirdetés
hirdetés