Reklámhatékonyság-mérés
EFFIE-zsűrizés
2002-09-30
A média-, a marketing- és a reklámszakma kiemelkedő képviselői gyűltek össze szeptember 4-én és 5-én, hogy a világszerte híres marketingkommunikációs elismerés, az EFFIE-díj magyarországi sorsáról döntsenek.
A zsűrizés első napján három 12 fős, a második napon pedig két 12 fős csoportban értékelték az 55 pályázatot. A több mint félszáz versenyző elsőre kiemelkedően soknak számít, hiszen például Ausztriában – ahol már több mint tíz éve tartanak EFFIE-t és a piac is nagyobb – körülbelül száz anyagot bíráltak el. Pályázatot négy – tartós fogyasztási cikkek, nem tartós fogyasztási cikkek, szolgáltatások és társadalmi célú kampányok – kategóriában mind a hirdetők, mind pedig a nevükben eljáró ügynökségek benyújthattak.
![]() |
Balról jobbra: Vörös Csilla, az AGB ügyvezető igazgatója, Bölcs Ádám, a Well ügyvezető igazgatója, Fekete István, a Henkel elnöke, Simon Zsolt, a Mediaedge:CIA ügyvezető igazgatója, Levendel Ádám, a Magyar Reklámszövetség (MRSZ) elnöke, Takács Ildikó, az IAA közép-kelet-európai régiós elnöke, hátul: Egri Gábor, a Magyarországi Kommunikációs Ügynökségek Szövetségének (MaKSZ) főtitkára |
Bár a zsűrizés szeptember elején már lezajlott, az eredményeket csak október 11-én teszik közé, ekkor adják át a Thália Színházban ünnepélyes keretek között a díjakat. A nyertesek számát a zsűri még a gála előtt közzéteszi, de a díjazottak neve ekkor még nem lesz publikus. A versenyzők arany, ezüst és bronz EFFIE-t kaphatnak, illetve ha egy pályázó kiemelkedően magas pontszámot ér el, platina EFFIE-t is kioszthatnak a bírálók. A díjazottak „E” betűt formázó szobrot vihetnek haza.
![]() |
Balról jobbra: Boródi Attila, az Unilever vállalati külkapcsolatok igazgatója , Kozák Ákos, a GfK ügyvezető igazgatója, Merényi Éva, a Lowe GGK ügyvezető igazgatója, Sopronyi János, az MCsoport ügyvezető igazgatója, Szabó György, a Sanoma vezérigazgatója |
Az EFFIE azokat a kampányokat díjazza, amelyek hitelt érdemlően bizonyítják, hogy az adott piaci viszonyok között jelentős eredményt értek el, valamint hogy teljesítették, illetve meghaladták az eredetileg kitűzött céljaikat. A pályázat legfontosabb eleme a hatékonysági esettanulmány: ebben található meg a teljes piaci környezet ismertetése, a kampány célkitűzései és az eredményességre vonatkozó bizonyítékok.
Márk Szonja