hirdetés
hirdetés
hirdetés

Reklámtörvény - marad minden a régiben?

Valószínűleg az összes olyan reklámtörvény-módosító javaslatot kiszavazza a Fidesz-Magyar Polgári Párt, amelyek nagy felháborodást váltottak a reklámszakmában.
hirdetés

Reklámtörvény - marad minden a régiben?

[2000.12.12. 10:42]

Valószínűleg az összes olyan reklámtörvény-módosító javaslatot kiszavazza a Fidesz-Magyar Polgári Párt, amelyek nagy felháborodást váltottak a reklámszakmában.

Egy kormánypárti képviselő azt is elismerte, hogy a szigorú passzusok alkalmazhatatlanok a gyakorlatban, ezért hátrányosan érintenék a szakma működését. A reklámtörvényt eredetileg csak néhány pontjában az EU-jogharmonizációra hivatkozva akarták megváltoztatni a kormánypárti képviselők, később viszont már 61 módosító javaslat született.

A legnagyobb felháborodást Babák Mihály fideszes képviselő ötletei váltották ki. Javaslatai szerint be kellene tiltani a "szexuális ingerkeltésre alkalmas" reklámokat; minden olyan hír hirdetésnek minősülne - így adóköteles lenne -, amelyben cégnév szerepel; a fogyasztóvédelmi hatóságnak előzetes reklámellenőrzési jogokat adna; betiltaná a nyereményjátékok kommunikációját. Ezeket a javaslatokat valószínűleg nem szavazza meg a kormánypárt, ám a dohánytermékek reklámjainak tilalma benne marad a támogatott indítványok között.

Ezt a szigorítást azért érte támadás a szakma részéről, mert az Európai Unió nemrégen lépett vissza a teljes tilalomtól, így a magyar kormány sem hivatkozhat az EU-jogharmonizációra. (Forrás: Napi Gazdaság + Népszabadság)

hirdetés
Ha hozzá kíván szólni, jelentkezzen be!
 
hirdetés
Legolvasottabb
Legtöbb hozzászólás
hirdetés

Itt a tavasz, ami egyben azt is jelenti, hogy a Hornbach új kampánnyal jelentkezik. Szerencsére nem változtattak az eddig bevált humoros megközelítésen.

Az elektromos hajtásrendszereket fejlesztő és szállító társaság meghívásos tenderen választott ügynökséget.

Szakértőket is bevonnak a  munkába, hogy a rovat edukálja is az olvasókat.

A szpotban a VOLT és a Sziget most csendes helyszíneit járja körbe a Jeep hazai márkanagykövete.

Május 27-én válik elérhetővé 50 ország mellett itthon is a BTS Menü a McDonald'sban.

hirdetés
hirdetés