hirdetés
hirdetés
hirdetés

Reklámtörvény - még több tiltás?

Megnehezítheti a reklámszakma munkáját egy újabb, a reklámtörvény szigorításáról szóló módosító indítvány.
hirdetés

Reklámtörvény - még több tiltás?

[2000.12.07. 10:37]

Megnehezítheti a reklámszakma munkáját egy újabb, a reklámtörvény szigorításáról szóló módosító indítvány.

A tervezetet egy fideszes képviselő, Babák Mihály nyújtotta be tegnap az Országgyűlés gazdasági bizottságának. Ha a javaslatot elfogadják, lehetővé válik egy jogsértő reklámot tartalmazó sajtótermék előzetes betiltása, azaz akár bezúzása is. A képviselő kiszélesítené a reklám fogalmát, így minden olyan hír hirdetésnek minősülne, amelyben szerepel egy cég neve.

Tovább szigorítanák a szexualitást bemutató reklámok közzétételét, a jövőben minden olyan hirdetést betiltanának, amely szexuális ingerkeltésre alkalmas. A módosító indítványt a kormány támogatja. Fazekas Ildikó, az Önszabályozó Reklám Testület (ÖRT) főtitkára szerint a szexuális reklámok újbóli szigorítása következtében a ma futó reklámok döntő többségét már holnap nem lehetne közzétenni. A gazdasági reklámtevékenységről szóló törvény korrekciója az Európai Unióhoz való csatlakozással járó jogharmonizáció miatt kerül újra és újra napirendre, de az EU reklámszabályozásában természetesen nincsenek olyan kitételek, mint amilyeneket a magyar indítvány tartalmaz.

A legutóbbi, novemberi módosító javaslat szintén felháborodást váltott ki a reklámszakmában. Az új törvény a "szexualitást vagy erotikát öncélúan bemutató reklámok" közzétételének szabályozása mellett lehetővé tenné, hogy a Fogyasztóvédelmi Főfelügyelőség betilthassa a hirdetéseket, még mielőtt azok nyilvánosságra kerülnének.
(Forrás: Népszabadság + Magyar Hírlap + Kreatív Online)

hirdetés
Ha hozzá kíván szólni, jelentkezzen be!
 
hirdetés
Legolvasottabb
Legtöbb hozzászólás
hirdetés

Itt a tavasz, ami egyben azt is jelenti, hogy a Hornbach új kampánnyal jelentkezik. Szerencsére nem változtattak az eddig bevált humoros megközelítésen.

Az elektromos hajtásrendszereket fejlesztő és szállító társaság meghívásos tenderen választott ügynökséget.

Szakértőket is bevonnak a  munkába, hogy a rovat edukálja is az olvasókat.

A szpotban a VOLT és a Sziget most csendes helyszíneit járja körbe a Jeep hazai márkanagykövete.

Május 27-én válik elérhetővé 50 ország mellett itthon is a BTS Menü a McDonald'sban.

hirdetés
hirdetés