hirdetés
hirdetés
hirdetés

Ritmusváltás

A Matáv új szpotja

A Vivendihez hasonlóan a Matáv is nagy titoktartás közepette készült legújabb díjcsomagját népszerűsítő szpotjára. A cég korábbi filmjeinek zöme az egyéni előfizetőkhöz szólt, ám az új szpot a vállalatokat célozza meg.
hirdetés
A film első pillanatra akár egy orwelli irodai környezet ellentmondásos elrendezésére is emlékeztetheti a nézőt. Az egy légterű, skolasztikus hangulatot idéző miliőben sokasodnak a kényelem tárgyai: különlegesen párnázott székek pohártartóval, lábmasszírozós lábtámla az asztalokon, tárcsázást megkönnyítő kesztyűk és hipermodern telefonok. Az újszerű berendezési tárgyak feladata, hogy kényelmessé és élvezetessé tegyék a munkahelyi telefonálást.

A környezet megteremtésével egy olyan jövőbeni munkatér elevenedik meg, amely sem időben, sem térben nem köthető a mai irodai világhoz, egy olyan irodáé, amely nem létezik. A szpot nemcsak berendezési tárgyaiban, de színvilágában is eltér a korábbi Matáv-reklámfilmektől: mai, modern megoldás, a fény és árnyék hangsúlyozása.

A szpot a sokszorozódás elve alapján készült. A stúdiótérben három boxot építettek fel, amelyeket több, egyre távolodó kamerapozíciókból vettek fel. A képeket megsokszorozva egy hosszú folyosós, több boxos irodai világot állítottak össze számítógépen. Ennek a modern, mai látványvilágnak egyik jellegzetessége a visszafogott kavalkád. Másik jellegzetessége a piros színdominancia hiánya, hiszen a cég szándékosan nem akarta a nézőt egy matávos irodai környezetre emlékeztetni.

A szpot dramaturgiailag két, színben is elkülöníthető részre oszlik. Első felében az irodai munkahely előkészítését sejtelmes félhomály kíséri, amely a második részben megtelik fénnyel. A titkárnők nem cetlikkel és üzenetekkel halmozzák el az asztalokat, hanem üdítőkkel, és mint otthon, puhára paskolják a párnákat, majd felkapcsolják a villanyokat. Megérkeznek a kollégák, és belevetik magukat a kényelmes fotelba, felhúzzák a speciális tárcsázókesztyűt, felteszik a lábukat a görgős-masszírozós lábtámaszra, és csak ekkor tudjuk meg, hogy hova is vezet a történet. Kezdődhet a kényelmes telefonálás.

A két rész zenében is elkülönül. A készülődés alatt sejtelmes, figyelemfelkeltő zenét hallunk, amely a végkifejletre átúszik a Matáv-zenébe, ezzel is aláhúzva a megoldást. A film képileg támasztja alá az új időszámítás kezdetének gondolatát. A mintegy húsz snittből felépülő szpot keretes megoldás, hiszen a nyitó és a záró jelenet is ugyanazt az irodai totálképet mutatja.

hirdetés

kapcsolódó linkek

Ha hozzá kíván szólni, jelentkezzen be!
 
hirdetés
Legolvasottabb
Legtöbb hozzászólás
hirdetés

Itt a tavasz, ami egyben azt is jelenti, hogy a Hornbach új kampánnyal jelentkezik. Szerencsére nem változtattak az eddig bevált humoros megközelítésen.

Az elektromos hajtásrendszereket fejlesztő és szállító társaság meghívásos tenderen választott ügynökséget.

Szakértőket is bevonnak a  munkába, hogy a rovat edukálja is az olvasókat.

A szpotban a VOLT és a Sziget most csendes helyszíneit járja körbe a Jeep hazai márkanagykövete.

Május 27-én válik elérhetővé 50 ország mellett itthon is a BTS Menü a McDonald'sban.

hirdetés
hirdetés