Saatchi&Saatchi - repültek a halott rockerek miatt
2007-05-29
A Dr. Martens márka tulajdonosa, az Airwair felbontotta a szerződését a Saatchi&Saatchi reklámügynökséggel. A szakítás oka az, hogy az ügynökség állítólag a cég engedélye nélkül indította el a Dr. Martens lábbeliket viselő halott rockzenészeket szerepeltető „dead rock icons” kampányát - írja a BrandRepublic.
A Saatchi & Saatchi nemrég készítette a Dr. Martens számára a „dead rock icons” kampányt, melynek kreatívjain ma már halott sztárok: Kurt Cobain, a Nirvana frontembere, Sid Vicious, a Sex Pistols basszusgitárosa Joe Strummer, a Clash gitárosa és Joe Ramone a Ramonesből egy mennybéli felhőn üldögélve lóbálják - természetesen Dr. Martensbe bújtatott - lábaikat.
A hirdetések mindössze a brit Fact Magazine-ban jelentek meg, de rövidesen botrány lett az ügyből. Az Airwair a vádakra azt nyilatkozta, hogy nem hagyta jóvá a hirdetések közzétételét, és ezért megszakítja az együttműködést a felelős Saatchi&Saatchi reklámügynökséggel.
Bár David Suddens, az Airwair vezérigazgatója szerint a kreatív egy „gyönyörű tisztelgés” a legendák felé, a cég többször is jelezte az ügynökség felé, hogy ne hozza nyilvánosságra a jelenlegi marketingstratégiába nem illeszkedő képeket.
A hirdetések mindössze a brit Fact Magazine-ban jelentek meg, de rövidesen botrány lett az ügyből. Az Airwair a vádakra azt nyilatkozta, hogy nem hagyta jóvá a hirdetések közzétételét, és ezért megszakítja az együttműködést a felelős Saatchi&Saatchi reklámügynökséggel.
Bár David Suddens, az Airwair vezérigazgatója szerint a kreatív egy „gyönyörű tisztelgés” a legendák felé, a cég többször is jelezte az ügynökség felé, hogy ne hozza nyilvánosságra a jelenlegi marketingstratégiába nem illeszkedő képeket.
(forrás:
Brand Republic)