hirdetés
hirdetés

Shelly Lazarus átadja az Ogilvy vezérigazgatói székét

2008-07-23
Feláll az Ogilvy & Mather vezérigazgatói székéből Shelly Lazarus, a reklámszakma kevés női csúcsvezetőjének egyike. Az integrált, 360 fokos marketing élharcosaként számon tartott szakember 11 éve tartó vezetése alatt az Ogilvy az új trendeket ügyesen kiaknázó, bevételeit már csupán felerészben klasszikus ATL-feladatokból szerző ügynökséggé vált.

„Mindig azt mondtam, hogy amint unatkozni kezdek, távozom, és annyi minden történik, hogy sohasem unatkozom" – mondta Shelly Lazarus, az Ogilvy & Mather elnök-vezérigazgatója az Advertising Age-nek adott 2006-os interjújában, amikor a további terveiről kérdezték. Úgy tűnik, közeleg ez a pont. Mint azt az ügynökség felsővezetésének a héten bejelentették, a vezérigazgatói posztot 2009-től a brit Miles Young, az ügynökség ázsiai és óceániai térségért felelős vezetőjének adja át, az elnöki teendőket továbbra is ellátva – számolt be az Advertising Age és a BrandRepublic.

Sir Martin Sorrell, az Ogilvy & Mathert is birtokló WPP csoport elnöke a BrandRepublic-nak így értékelt: „Shelly az erősből ragyogó pozícióba kormányozta az Ogilvy-t, földrajzi és funkcionális értelemben is." Lazarus nem csak a reklámszakma kevés női csúcsvezetője közé tartozik, de általában az üzleti életben is számon tartják: kezdetek óta minden évben szerepel például a Forbes magazin az 50 legbefolyásosabb nő listáján. Az integrált marketing és a 360 fokos márkakezelés élharcosának számít: mostanra a csoport bevételeinek csupán 44 százaléka származik hagyományos ATL-feladatokból, az Advertising Age-interjúban pedig még azért is síkra szállt, hogy a médiaügynökségek térjenek vissza a reklámügynökségek szervezeti keretein belülre.

A „mindent egy helyen" gondolkodás nem véletlen. Lazarus néhány accountvezetőként (olyan ügyfeleken, mint az American Express és az Unilever) eltöltött év után az ATL-anyaügynökségen kívülre, az Ogilvy & Mather Directhez igazolt az Egyesült Államokért felelős ügyvezetőként. A '90-es évek elején New York-i ügynökségvezetőként tért vissza a klasszikus reklámhoz, majd az Ogilvy észak-amerikai első embere lett. 1994-ben nevezték ki globális ügyvezetőnek, egy évvel később vezérigazgatónak, egy újabb évvel később pedig elnöknek.

Hogy ki követi az Ogilvy belső ranglétráján a csúcsig kapaszkodó Lazarust, régóta találgatások tárgya volt. Az esélyesek között szerepelt Brian Fetherstonhaugh, a CRM-mel és interaktív marketinggel foglalkozó OgilvyOne vezetője is. A befutó azonban az a Miles Young lett, aki elődjéhez hasonlóan szintén direktmarketing-oldalon töltött jó pár évet: 1990-től az Ogilvy & Mather Direct londoni irodáját vezette, majd a divízió európai elnöke lett.

1995-től felelt az Ogilvy & Mather ázsiai és csendes-óceáni tevékenységéért, irányítása alatt az ügynökség a robbanásszerűen fejlődő térség reklámpiacának vezető szereplői közé került. Az Ogilvy első az óriási indiai és kínai piacokon, a jelentős szereplők közé tartozik Japánban, szingapúri irodáját pedig kreatív melegágyként emlegetik. Az Ogilvy a térségben szerzett bevételei az elmúlt öt évben csaknem megduplázódtak, mostanra elérve az 500 millió dollárt (csaknem százmilliárd forintot).

Pál Zsombor

hirdetés
hirdetés