Shelly Lazarus átadja az Ogilvy vezérigazgatói székét
„Mindig azt mondtam, hogy amint unatkozni kezdek, távozom, és annyi minden történik, hogy sohasem unatkozom" – mondta Shelly Lazarus, az Ogilvy & Mather elnök-vezérigazgatója az Advertising Age-nek adott 2006-os interjújában, amikor a további terveiről kérdezték. Úgy tűnik, közeleg ez a pont. Mint azt az ügynökség felsővezetésének a héten bejelentették, a vezérigazgatói posztot 2009-től a brit Miles Young, az ügynökség ázsiai és óceániai térségért felelős vezetőjének adja át, az elnöki teendőket továbbra is ellátva – számolt be az Advertising Age és a BrandRepublic.
Sir Martin Sorrell, az Ogilvy & Mathert is birtokló WPP csoport elnöke a BrandRepublic-nak így értékelt: „Shelly az erősből ragyogó pozícióba kormányozta az Ogilvy-t, földrajzi és funkcionális értelemben is." Lazarus nem csak a reklámszakma kevés női csúcsvezetője közé tartozik, de általában az üzleti életben is számon tartják: kezdetek óta minden évben szerepel például a Forbes magazin az 50 legbefolyásosabb nő listáján. Az integrált marketing és a 360 fokos márkakezelés élharcosának számít: mostanra a csoport bevételeinek csupán 44 százaléka származik hagyományos ATL-feladatokból, az Advertising Age-interjúban pedig még azért is síkra szállt, hogy a médiaügynökségek térjenek vissza a reklámügynökségek szervezeti keretein belülre.
A „mindent egy helyen" gondolkodás nem véletlen. Lazarus néhány accountvezetőként (olyan ügyfeleken, mint az American Express és az Unilever) eltöltött év után az ATL-anyaügynökségen kívülre, az Ogilvy & Mather Directhez igazolt az Egyesült Államokért felelős ügyvezetőként. A '90-es évek elején New York-i ügynökségvezetőként tért vissza a klasszikus reklámhoz, majd az Ogilvy észak-amerikai első embere lett. 1994-ben nevezték ki globális ügyvezetőnek, egy évvel később vezérigazgatónak, egy újabb évvel később pedig elnöknek.
Hogy ki követi az Ogilvy belső ranglétráján a csúcsig kapaszkodó Lazarust, régóta találgatások tárgya volt. Az esélyesek között szerepelt Brian Fetherstonhaugh, a CRM-mel és interaktív marketinggel foglalkozó OgilvyOne vezetője is. A befutó azonban az a Miles Young lett, aki elődjéhez hasonlóan szintén direktmarketing-oldalon töltött jó pár évet: 1990-től az Ogilvy & Mather Direct londoni irodáját vezette, majd a divízió európai elnöke lett.
1995-től felelt az Ogilvy & Mather ázsiai és csendes-óceáni tevékenységéért, irányítása alatt az ügynökség a robbanásszerűen fejlődő térség reklámpiacának vezető szereplői közé került. Az Ogilvy első az óriási indiai és kínai piacokon, a jelentős szereplők közé tartozik Japánban, szingapúri irodáját pedig kreatív melegágyként emlegetik. Az Ogilvy a térségben szerzett bevételei az elmúlt öt évben csaknem megduplázódtak, mostanra elérve az 500 millió dollárt (csaknem százmilliárd forintot).