Somlói Zsolt
2012-03-08

Somlói Zsolt az a fajta ember, aki nemcsak hogy képes felépíteni valamit, de azt igen sikeresen is tudja működtetni. Ahhoz képest, hogy 2000-ben a Kreatívnak adott interjújában még bizonytalanságot érzett magában azzal kapcsolatban, meddig vezeti majd az ügynökséget, máig megmaradt ügyvezetői-résztulajdonosi székében, bár úgy tudjuk, többször is felmerült benne, hogy visszavonuljon az aktív cégvezetéstől. Arra is voltak kísérletek a 2000-es években, hogy a Group M-tulajdonos WPP kivásárolja Somlói üzletrészét, amit azonban – nagyon okosan – nem adott el. Az egyik legrégebben a helyén lévő médiás vezető, aki ennek köszönhetően a piac egyik legbefolyásosabb és legelismertebb szereplője is. Arra, amit Somlói Zsolt mond, mindenki odafigyel. Ez annak is köszönhető, hogy ritkán szólal meg, keveset szerepel konferenciákon, nyilatkozni pedig még kevesebbet szokott.
Hogy miért a médiát választotta szakmájának, arról a Kreatívnak adott interjújában a következőket mesélte: „13-14 évesen tengerésznek készültem. Később érdeklődni kezdtem a külkereskedelem, a reklám és a marketing iránt. De érettségi után komoly ambíciómmá vált, hogy azonnal pénzt keressek. A pályaválasztásomat leginkább ez a törekvés befolyásolta. Akkoriban súlyos dilemmát jelentett nekem, hogy menjek-e a többi sráccal vízvezeték-szerelő segédmunkásnak, vagy döntsek a Magyar Hirdető mellett.” A kérdés eldöntésében apja volt segítségére, aki betett egy vasat a mélyhűtőbe, majd néhány óra után kivette onnan, és azt mondta: „Ezt most három percig fogjad!” Közben nézte az óráját. „Ez a lecke elég volt ahhoz, hogy rájöjjek – tanulnom kell. A Magyar Hirdetőt választottam.”
Mit tanulhatunk tőle? |
Hogyan legyünk vízióval rendelkező üzletemberek, akinek van elképzelése a világról, és tudja, hogyan alakítsa az életét. |
Az a fajta cégvezető, aki nem csak a szakmájának él, és kifejezetten ügyel arra, hogy nyitott maradjon az új dolgok iránt. Műgyűjtőként is nevet szerzett, feleségével, Spengler Katalinnal együtt. „Én úgy látom, hogy hosszú távú koncepciók kialakításához vagy éppen egy vállalat vezetéséhez az embernek szüksége van olyan hatásokra, új ötletekre, melyek nem a saját szakmájából jönnek” – magyarázta a műgyűjtés és a cégvezetés közötti kapcsolatot 2005-ben az Antenna Magazinnak Somlói.
Építkező tehetségének legújabb megtestesülése a Gyulai Pálinka manufaktúra, amelynek részben uniós forrásból is épített kóstolóházát 2011 tavaszán adták át. Amióta elkezdett a pálinkafőzdével foglalkozni, azóta rendszeresen jár vidékre, amit nagyon szeret. Lányai mellett vélhetően a sokszoros díjnyertes pálinkáira a legbüszkébb, az RTL Klub karácsonyi ügyfélpartijára – ilyen eseményekre amúgy igen ritkán jár – például két üveg sompálinkával érkezett meg.
Csuday Gábor