hirdetés
hirdetés
hirdetés

Sufnituning

Kreatívnak lenni kétségtelenül divatos. És ezúttal nem a reklámügynökségi kreatívokra gondolok, hanem csak úgy, általában.
hirdetés
A HVG álláshirdetéseinek egyik igen kedvelt, a munkakörtől és a pozíciótól teljesen függetlenül használható jelzője. A „dinamikus” méltó kihívója. A cégek ilyen embereket keresnek. Az önéletrajzokban csupa ilyen pályázóval találkozunk. Frissen végzett főiskolásként természetesen én is így tüntettem fel magamat a CV-mben. Azután az történt, hogy egy nagy multinacionális cég úgy döntött leteszteli igaz-e, amit írtam. Úgy tűnt, hogy igaz. Nem vettek fel.

Látszólag a szabad politikai, gazdasági, kulturális környezet jó táptalaja a kreativitásnak. Lehullott a vasfüggöny! Most meg lehet mutatni mit tudunk! Teret a kezdeményezőkészségnek, a kreativitásnak! A rendszerváltás óta korlátlanok a lehetőségek! És talán éppen ez a baj. Elárasztanak minket a kompakt megoldások. Nem tartozom a nyavalygó anarchisták közé. Eszemben sincs megrugdostatni magam egy globalizációellenes tüntetésen. Ja. Még mekibe is járok. De azért pár dolog hiányzik. Hiányzik a sufni-tuning. A hétvégi autószobrászok koruk zsenijei voltak. A Bömcsi felni pont passzolt a Ladához, ha néhány vaspogácsát aláraktak. Egy barátom Wartburgja húszassal indult. A lakótelepi buher-kaláka soha nem mondott csődöt. Azután hiányoznak a hétvégi telkek limitált kiadású kellékei is. A faházam kerítése radiátorlapokból van hegesztve. Perfekt. Egy már-már megtervezettnek tűnő Dizájncenter túrán vehet részt az, aki a Kis-Dunán végigevez a stégek között. Komplett buszmegállókat nyúltak a horgászok annakidején.

A számítógépes programokba sem lehet már csak úgy belenyúlni, mint öt évvel ezelőtt. A Kindertojásban kész figurák figyelnek. Nincs kényszer, nincsenek megszorítások. Kész, kompakt megoldások vannak. Kényelmes, de nem kreatív a világ. Nem is hiszem, hogy kéne, vagy lehetne ez ellen bármit is tenni. Ha valakinek hiányzik a buher, az úgyis megtalálja a módját, hogy kiélje perverzióit. ( Pár hónapja egy vízipipát eszkábáltam tejszínhabosszifonból és zuhanycsőből.) Titokban azért reménykedem, hogy sokaknak hiányzik ez a hétköznapi, valódi kreativitás.

Spielmann Gábor, kreatív­igazgató, Sylva
a szerző cikkei

hirdetés
Hozzászólások (4 db)
Ha hozzá kíván szólni, jelentkezzen be!
 
#
Ezt hívják más néven kontárnak. Az anyukám azt mesélte, annak idején megbüntették aki ilyen tevékenységet végzett, más számára pénzért., de ez még aháború
előtt volt. Értsd 1945 előtt. Azóta kormánypénzekért lehet kopntármunkát végezni. Én sem csak a szigorúan vett szakmánkra gondolok. Yola
#
Már amennyiben a sufnituningot a kreativitás megnyilvánulásaként definiáljik... Autós témánál maradva, nem hiszem, hogy a húszéves lerobbant Camarók alvázára
felapplikált futófény a kreativ elme számláját terheli :)
#
Nos én büszkén vállalom a tuningjaimat. És leszarom, hogy nap mint nap hülyének néznek miattuk. Tudom, hogy titokban irigyelnek.

Még akkor is szívesebben barkácsolok, ha épp ugyanannyi erővel, idővel és pénzzel akár megvehetném a kütyüt készen.
Alkotni jó. Buherálni is jó.

Veled vagyok Gábor!:)
#
A teljes cikk itt olvasható: Sufnituning
hirdetés
Legolvasottabb
Legtöbb hozzászólás
hirdetés

Itt a tavasz, ami egyben azt is jelenti, hogy a Hornbach új kampánnyal jelentkezik. Szerencsére nem változtattak az eddig bevált humoros megközelítésen.

Az elektromos hajtásrendszereket fejlesztő és szállító társaság meghívásos tenderen választott ügynökséget.

Szakértőket is bevonnak a  munkába, hogy a rovat edukálja is az olvasókat.

A szpotban a VOLT és a Sziget most csendes helyszíneit járja körbe a Jeep hazai márkanagykövete.

Május 27-én válik elérhetővé 50 ország mellett itthon is a BTS Menü a McDonald'sban.

hirdetés
hirdetés