Szakmázás, kapcsolatépítés és izzadás Siófokon
2008-07-04
Száz marketingszakos egyetemista a Balaton-parton, beszélgetések és előadások a hőségben izzadó előadókkal, Réz Andrástól Novák Péterig, digitális jövő, reklámetika és non-stop kapcsolatépítés – ezt vonultatta fel a siófoki Brandcamp, ahol több volt a brief, mint a söralátét, és ahol a jövő accountjai és marketingesei múlatták az időt három napig.

Az Extreme rendezvényügynökség és a Traffic BTL szervezte BrandCamp egy balatonparti hotel konferenciatermében tartott előadásokat, illetve a szálló menti partszakaszon felállított sátrakban zajló workshopokat takart. Az előbbieken többek között Hrutka Róbert (reklám-) zeneszerző, Novák Péter, a Kirowski ügyvezetője, vagy Peresztegi Zoltán, a magyar Google-képviselet első embere adott elő, de a főleg marketingszakokról érkező résztvevők a háromnapos rendezvény elejétől fogva inkább a kiscsoportos workshopokra hajtottak.

Volt, aki új munkaerőt is keresett a főleg klasszikus marketingszakokon tanuló, és ügynökségi account vagy ügyféloldali marketinges feladatokra hajtó diákok között. A RadioCafé és a Kirowski delegáltjai konkrét kampányfeladatokat adtak rögtönzött kreatív teameknek – hasmenés elleni tabletta rádióreklámjáról, illetve egy gyerekeknek szóló, fiktív Samsung mobiltelefonról, a sebtiben összehozott munkák prezentálását pedig mindkét esetben bősz névjegykártya-gyűjtés követte.
A Kreatív tudósítója által megkérdezett résztvevők épp az ilyesmiket emelték ki az egyébként itt-ott elsőrendezvényes gyerekbetegségeket – csúszásokat, keresztbeszervezést – mutató tábor erősségeként: legtöbbjük azt mondta, eleve kapcsolatokat építeni érkezett, és a végén úgy értékelték, erre kellő mennyiségben lehetőségük is nyílt a három nap alatt. A diákok értékelték az oldott légkört is, ami szemlátomást az előadóknak is bejött – egy részük a workshopok végeztével, éjszakára is Siófokon maradt.
Pál Zsombor
(forrás:
Kreatív Online)