hirdetés
hirdetés

Szakmázás, kapcsolatépítés és izzadás Siófokon

2008-07-04
Száz marketingszakos egyetemista a Balaton-parton, beszélgetések és előadások a hőségben izzadó előadókkal, Réz Andrástól Novák Péterig, digitális jövő, reklámetika és non-stop kapcsolatépítés – ezt vonultatta fel a siófoki Brandcamp, ahol több volt a brief, mint a söralátét, és ahol a jövő accountjai és marketingesei múlatták az időt három napig.
„Stratégiai tervező" – válaszolja egy huszonéves lány arra a kérdésre, hogy mi szeretne lenni. Este tizenegy van és Siófokon támasztunk egy pultot húsz méterre a Balatontól, úgyhogy kicsit még azzal együtt is valószínűtlen a válasz, hogy egy direkt ilyen embereknek szóló helyen vagyunk. Az „interaktív márkatábor" néven beharangozott BrandCamp füllesztő hőségében néhány órával korábban három másik fiatal azon vitatkozott, melyik magyar sörnek van ovális helyett kerek címkéje, miközben két másik azt próbálta megfejteni, szabad-e kiderülnie egy vírusmarketing-videóról, kinek a megbízásából készült.

Az Extreme rendezvényügynökség és a Traffic BTL szervezte BrandCamp egy balatonparti hotel konferenciatermében tartott előadásokat, illetve a szálló menti partszakaszon felállított sátrakban zajló workshopokat takart. Az előbbieken többek között Hrutka Róbert (reklám-) zeneszerző, Novák Péter, a Kirowski ügyvezetője, vagy Peresztegi Zoltán, a magyar Google-képviselet első embere adott elő, de a főleg marketingszakokról érkező résztvevők a háromnapos rendezvény elejétől fogva inkább a kiscsoportos workshopokra hajtottak.

Ezeken a Magyar Reklámszövetség (MRSZ) főtitkára, Markovich Réka például a reklámetika határterületeit feszegető magyar és nemzetközi kampányokról indított vitát, Hrutka Róbert reklámfilmeket mutatott be különböző háttérzenékkel, Sas István filmrendező a reklám és a szexualitás kapcsolatát boncolgatta, míg a Grant Reklámügynökség kreatívvezetője, Réz András egy hosszú ívű előadásban a stílusról és a divatmárkákról értekezett.

Volt, aki új munkaerőt is keresett a főleg klasszikus marketingszakokon tanuló, és ügynökségi account vagy ügyféloldali marketinges feladatokra hajtó diákok között. A RadioCafé és a Kirowski delegáltjai konkrét kampányfeladatokat adtak rögtönzött kreatív teameknek – hasmenés elleni tabletta rádióreklámjáról, illetve egy gyerekeknek szóló, fiktív Samsung mobiltelefonról, a sebtiben összehozott munkák prezentálását pedig mindkét esetben bősz névjegykártya-gyűjtés követte.

A Kreatív tudósítója által megkérdezett résztvevők épp az ilyesmiket emelték ki az egyébként itt-ott elsőrendezvényes gyerekbetegségeket – csúszásokat, keresztbeszervezést – mutató tábor erősségeként: legtöbbjük azt mondta, eleve kapcsolatokat építeni érkezett, és a végén úgy értékelték, erre kellő mennyiségben lehetőségük is nyílt a három nap alatt. A diákok értékelték az oldott légkört is, ami szemlátomást az előadóknak is bejött – egy részük a workshopok végeztével, éjszakára is Siófokon maradt.

Pál Zsombor

(forrás: Kreatív Online)
hirdetés
hirdetés