hirdetés
hirdetés
hirdetés

Szánalom

Itt az elején még tekintsünk el attól, hogy a mosóporreklámok a reklámszakma legalját jelentik, a készítők és a fogyasztók számára egyaránt – valljuk be, ez az igazság.
hirdetés
Jelen helyzetben talán még az sem fontos, hogy már a tinédzserek többet tudnak a mosóporok hatékony folteltávolító mechanizmusáról, mint a relativitáselméletről. Az sem számít igazán, hogy örökké hálásak lehetünk a reklámozóknak a „makulátlan fehérség” kifejezésért, amely mára a mindennapi szókincsünk részévé vált, legalább annyira, mint a más termékkategóriából ismert „nedvszívó képesség”.

De mi lehet az igazi fehérség titka? – ez itt a nagy kérdés. Talán Pécsi Ildikó? Esetleg Szilágyi János? Lehet, hogy túl sokat láttuk Buza Sándort reklámblokkokban gyanútlan nőket zaklatni saját lakásukban? Vagy az a baj, hogy több Tesco háziasszonyt (Esztergályos Cecília) már nem vesz be a gyomrunk? Vajon miért nem kelti fel az érdeklődésünket a termék iránt, ha Pécsi Ildikó menyével belelép (de tényleg bele!) a függönybe, és miért töltenek el minket kíváncsisággal a Sainsbury’s új ételei, ha Jamie Olivert látjuk a cég reklámjaiban? Miért viselték jól az angolok Rowan Atkinson hülyéskedéseit a Barclaycard hirdetéseiben hét éven át? És miért nem érdekelnek a mosóporgyártás legújabb felfedezései még akkor sem, ha maga Szilágyi János tárja azokat elém? Ezek talán már első olvasásra sem tűnnek megfejthetetlen kérdéseknek.

Tekintettel a hírnév hatalmára, a jövőben egyre több híresség szerepel majd a reklámokban – derül ki Hamish Pringle Celebrity Sells című könyvéből. Hírességekkel reklámozni jó, bármit el lehet velük sózni.

Csak éppen nem bárkivel, bármit, bárhogyan.

A Leslie Butterfield marketingguru nevéhez fűződő modell szerint hat szempontot kell figyelembe venni, amikor azon gondolkodunk, szerepeltessünk-e népszerű személyt a reklámunkban vagy sem: Hallottam-e már erről az emberről? Tudom-e, hogy milyen értékeket képvisel? Tudok-e róla bármit? Jelent-e számomra bármit (viselkedést, értéket), illetve áll-e bármilyen kapcsolatban a múltammal/jelenemmel/jövőmmel? Kedvelem-e/szimpatizálok-e vele? És mindezek végén: használom-e a márkát most vagy a jövőben? Fontos, hogy nem elég, ha a híresség csak egy-egy kritériumnak felel meg – minden kérdésre igenlő válaszom kell, hogy legyen!

Első ránézésre Pécsi Ildikó színésznő-politikusnő és Szilágyi János riporter még talán megfelelő alanyoknak is tűnnek: az előbbiről mint jó háziaszszonyról és családanyáról sokat lehetett olvasni, mindenki ismeri, és nagyszerű színésznő; az utóbbi valóban megbízható riporter hírében áll. Persze a gondolatmenetünk Pécsi Ildikó esetében már az elején megbicsaklott. Politikust összehozni egy termékkel… hát legalábbis rizikós. Másrészt, amiről szintén sokat lehetett hallani a médiában, az Pécsi Ildikó szerencsétlen autóbalesete és hosszas felépülése volt.

És egyébként is, mikor láttuk utoljára bármelyiküket is a saját szakmájukat gyakorolni? Nem érzünk mást, csak szánalmat és pénzszagot.

hirdetés
Hozzászólások (5 db)
Ha hozzá kíván szólni, jelentkezzen be!
 
#
Szerintem a "hírességek reklámoznak" dologgal akkor van probléma, amikor a híresség teljes odadással aláveti magát a reklámnak, amiben szerepel. Ilyenkor jön a
"na ez is eladta magát" érzés, még ha egyébként hiteles személynek tartottuk is.
Szerintem az ilyen reklámokhoz szükség némi távolságtartásra, és kis cinkos kikacsintásra.
#
... Milyen szánalmas a David Beckham, amint hülye vigyorral tart a kezében egy darab borotvát... De ciki a Lizzy Jagger azon a proli Mango plakáton..
#
Ott a pont Nagy László tanár úrnál.
#
Búza úr nem fér bele a nyugati húdeguru ideális mosóporember-képébe. Minden más lényegtelen, és ha kötekedsz, azzal hátráltatod a Magyar Reklám felemelkedését, te
maradi alak!
#
Az a buzasanyis mosópor állítólag igen jól fogyott... Akkor meg a mi a probléma? El kell kapcsolni a hülye reklámról, és kész.
Különben mindenki úgy keres pénzt, ahogy akar. Ha Cilike meg Szilágyi bevállalja, hát bevállalja. Meg kell kérdezni őket, hogy miért. Lehetne erről is egy cikk. Úgy
is dögunalmasak már ezek a marketingesek meg ügynökségiek. Mindig ugyanazok vannak az újságban.
hirdetés
Legolvasottabb
Legtöbb hozzászólás
hirdetés

Itt a tavasz, ami egyben azt is jelenti, hogy a Hornbach új kampánnyal jelentkezik. Szerencsére nem változtattak az eddig bevált humoros megközelítésen.

Az elektromos hajtásrendszereket fejlesztő és szállító társaság meghívásos tenderen választott ügynökséget.

Szakértőket is bevonnak a  munkába, hogy a rovat edukálja is az olvasókat.

A szpotban a VOLT és a Sziget most csendes helyszíneit járja körbe a Jeep hazai márkanagykövete.

Május 27-én válik elérhetővé 50 ország mellett itthon is a BTS Menü a McDonald'sban.

hirdetés
hirdetés