SZDSZ, Fidesz – új típusú kampányok
A stratégia nagyon hasonlít a Széchenyi-tervet népszerűsítő kampányfilmekhez, amelyekben szintén átlagemberek beszélnek a terv segítségével megvalósult beruházásaikról. A kampány előkészítésében Wermer András, a Happy End Kft. volt vezetője vett részt. Az SZDSZ is változtat eddigi stratégiáján, a párt a hagyományos eszközök mellett a legújabb kommunikációs technikákat használja fel választási kampányában: internet és SMS-kampánnyal szólítja meg a választókat. A Szamizdat című levelezőlistán juttatják el az érdeklődőknek a párt választási programját, a sajtótájékoztatók anyagait.
A Szamizdat első anyagait az uzenet.hu honlapról lehet letölteni, a későbbiekben pedig önálló weboldala is lesz a hírlevélnek. Magyar Bálint, az SZDSZ ügyvivője elmondta: a hagyományos kiadványokkal szemben az internet segítségével jóval könnyebben tudják elérni a választókat, és jelenleg még nagy előnye a netnek, hogy nem korlátozzák. Az SZDSZ a közeljövőben pályázatot hirdet a párt mondanivalójának képi megjelenítésére is, a választók az interneten keresztül küldhetik el javaslataikat, ötleteiket.
A szabad demokraták a világháló mellett az SMS előnyeit is felhasználják, a párt néhány hete „Vészhelyzet” címmel indított kampányt, amelyben az egészségügy helyzetével kapcsolatban bárki elküldhette a véleményét egy adott mobilszámra.
(Forrás: [origo] + Magyar Hírlap Online)