hirdetés
hirdetés
hirdetés

Szigorúbban köti az Emmi az állami kultúrintézmények kommunikációját

A fenntartónak eddig is elszámolással tartoztak az intézmények, de adminisztratív szigorítás jöhet.

hirdetés

A Hvg.hu írta meg egy hozzájuk került, az Emberi Erőforrások Minisztériuma által írt belső levélre hivatkozva, hogy mostantól az összes állami fenntartású kulturális intézmény csak akkor tarthat bármilyen sajtónyilvános eseményt, vagy nyilatkozhat, ha azt 48 órával előtte engedélyeztetik minisztériummal.

Ez tehát nem csak a sajtóeseményekre vonatkozik - amelyek esetében a két nap, illetve az Emmi jóváhagyása nem is feltétlenül tűnik radikális váltának, hiszen lényegében eddig is ez volt a procedúra -, hanem az interjúkra és a közleményekre is értendő mostantól, azaz az elviekben gyorsabb és hatékonyabb működést, sajtókapcsolatot és a napi kommunikációt szolgáló esetekben is, ami ezáltal nehézkesebbé válhat. A többek között az Operaházat, a Müpát vagy éppen a Nemzeti Múzeumot, azaz alapvetően konzervatív kultúraszemléletű intézményeket érintő döntésnek, egyelőre úgy néz ki, adminisztratív jelentősége van elsősorban.

"Nemcsak a nyilatkozó személyét, beosztást és a médium nevét kell beírni egy előregyártott táblázatba intézménynek, hanem az interjú témáját, és a nyilatkozat fő üzenetét is" - írja a Hvg.

A döntés értelmében nem nyilatkozhattak nekünk az intézmények munkatársai arra a kérdésre vonatkozóan, hogy mindez mennyire fogja a gyakorlatban körülményesebbé tenni a munkájukat, de az állami kulturális intézmények belső működésére rálátó forrásaink szerint elviekben eddig is kötelességük volt a fenntartó irányába elszámolni a kommunikációval, tehát az új elem a táblázat, ami viszont, tesszük hozzá, egyértelműen központosító elem. És kizárásos alapon a gyors telefonos nyilatkozatok végét is jelenti az Emmi által fenntartott intézmények esetében.

A Hvg szerint a nyilatkozatokra nem is az Emmi, hanem a Rogán-féle propagandaminisztérium adja meg a végső jóváhagyást, hasonlóan a közterületi és egy egyéb reklámfelület vásárlásának menetéhez.

Puskár Krisztián
a szerző cikkei

(forrás: Kreatív Online)
hirdetés
Ha hozzá kíván szólni, jelentkezzen be!
 
hirdetés
Legolvasottabb
Legtöbb hozzászólás
hirdetés

Itt a tavasz, ami egyben azt is jelenti, hogy a Hornbach új kampánnyal jelentkezik. Szerencsére nem változtattak az eddig bevált humoros megközelítésen.

Az elektromos hajtásrendszereket fejlesztő és szállító társaság meghívásos tenderen választott ügynökséget.

Szakértőket is bevonnak a  munkába, hogy a rovat edukálja is az olvasókat.

A szpotban a VOLT és a Sziget most csendes helyszíneit járja körbe a Jeep hazai márkanagykövete.

Május 27-én válik elérhetővé 50 ország mellett itthon is a BTS Menü a McDonald'sban.

hirdetés
hirdetés