hirdetés
hirdetés
hirdetés

Tarlóst győzködik a Sziget miatt

A legnagyobb európai fesztiválok egyesülete, a Yourope nyílt levélben kéri Tarlós István főpolgármestert, hogy változtassa meg a Sziget Fesztivált "ellehetetlenítő" területhasználati díjról szóló döntést.

hirdetés

Mint ahogy arról már korábban beszámoltunk, a főváros vezetése úgy döntött, a jövőben nem biztosítja ingyen a Sziget Fesztiválnak a területet, hanem közterület-használati díjat kér. Egyes sajtóban megjelent hírek szerint az önkormányzat 2,6 milliárd forintos közterület-használati díjat kérne a szervezőktől. A Sziget Kft. vezetői azonnal jelezték, hogy irreálisnak tartják ezt az összeget.

A Sziget Fesztivál védelmében az elmúlt időben több, az idegenforgalomban és turizmusban érdekelt hazai szakmai szervezet is megszólalt, többek között a Magyar Szállodaszövetség (MSZSZ) és az Országos Taxis Szövetség (OTSZ) is, arra kérve a főpolgármestert, hogy a Sziget Fesztivál területhasználati díjával kapcsolatban módosítsa eredeti javaslatát.

A tiltakozók táborához csatlakozott most a Yourope nevű, hatvannégy európai fesztivált - mint például a dán Roskilde, az angol T in The Park, az osztrák Nova Rock, illetve a szerb EXIT - tömörítő egyesület is, amely nyílt levélben kéri Tarlós István főpolgármestert, hogy változtassa meg a Sziget Fesztivált "ellehetetlenítő" területhasználati díjról szóló döntést.

A nemzetközi szervezet nyílt levelében azt írja, hogy "meggyőződésünk, hogy a Sziget olyan mérvadó demokratikus értékek hordozója, mint a tolerancia és a kommunikáció". A Yourope emellett a fesztivál gazdasági jelentőségét is hangsúlyozza, mondván: munkát ad a fővárosiaknak, a beszállítóknak, a művészeknek, illetve a rendezvény turistákat is vonz Budapestre. A szervezet jelképértékűnek nevezi, hogy a Sziget Fesztivál színhelye az európai országokat összekötő Duna által körülölelt óbudai Hajógyári-sziget.

Mások tárt karokkal várják a Szigetet 

A Blikk információi szerint több önkormányzat is jelezte, hogy befogadná a Sziget Fesztivált, ha nem sikerül megállapodniuk a rendezvény szervezőinek a fővárossal a közterület-használati díjról.Többek között Békéscsaba és Gyula is szívesen vendégül látná az egyhetes rendezvényt, míg az úttörőszövetség Csillebércet ajánlotta fel, ahol 45 hektáros terület áll rendelkezésre.

A Sziget Fesztivál szervezői és a főváros képviselői eredetileg szerdán tárgyaltak volna a közterület-használati díjról, azonban Tarlós István lemondta a találkozót, és jövő hétfőre halasztotta az egyeztetést. Tarlós István egyébként akár 1-1,5 milliárd forintos kedvezményt is ígért, azonban mivel a fesztivál teljes költségvetése 2,5 milliárd forint, a nyeresége pedig 80-100 millió, egy ekkora tétel is ellehetetlenítené a rendezvényt. Gerendai Károly, a Sziget Kft. vezetője korábban úgy nyilatkozott, hogy a nyereség 10 százalékát tekintené méltányos területhasználati díjnak, és reméli, tisztázzák a „nagyságrendi problémát”.

(forrás: MTI, Blikk)
hirdetés
Hozzászólások (2 db)
Ha hozzá kíván szólni, jelentkezzen be!
 
#
Persze, minden 5 évnél idősebb ember tudja, hogy Gerendai Maseratija nem(csak) konkrétan a fesztivál nyereségéből van, hanem abból, hogy a szigeti vendéglátósok csak az
ő cégétől vehetik fix áron a kajának valót... többek között.
Gusztustalan ez a hazudozás. A Sziget Feszt nem önkormányzati rendezvény, hanem sokak nyereségét és megélhetését szolgálja, és mint ilyen, fizessen területhasználati
díjat. És a területhasználat díja nem az, hogy a BKV-nak többletbevétele lesz, és a hasonló járulékos bevételek (mik azok? - az Auchannál távolabb egy szigetlakó sem
jár). Egyébként konkrétan Óbuda mit kap ebből? Semmit, csak a dzsuvát, a megbénult közlekedést, és a Jutka presszó megnövekedett forgalmát (nekik tényleg jó).
Gyerekkoromban sokat játszottunk a szigeten, ahol tavaly konkrétan kiirtották az erdőt (illegálisan), hogy faszább sátorozó helyek legyenek erre az egy hétre.
A 2 milliárd mondjuk nevetséges túlzás Tarlóstól is, de a Gerendai féle 8 millió is kacagtató.
Békéscsaba és Gyula is remek helyszín.
#
Kincses sziget...
hirdetés
Legolvasottabb
Legtöbb hozzászólás
hirdetés

Itt a tavasz, ami egyben azt is jelenti, hogy a Hornbach új kampánnyal jelentkezik. Szerencsére nem változtattak az eddig bevált humoros megközelítésen.

Az elektromos hajtásrendszereket fejlesztő és szállító társaság meghívásos tenderen választott ügynökséget.

Szakértőket is bevonnak a  munkába, hogy a rovat edukálja is az olvasókat.

A szpotban a VOLT és a Sziget most csendes helyszíneit járja körbe a Jeep hazai márkanagykövete.

Május 27-én válik elérhetővé 50 ország mellett itthon is a BTS Menü a McDonald'sban.

hirdetés
hirdetés