hirdetés
hirdetés
hirdetés

Telekom és Invitel hirdetések a GVH előtt

A Magyar Telekom (MT) és az Invitel is megtévesztette a fogyasztókat egyik tavalyi reklámkampánya során – derül ki a Gazdasági Versenyhivatal (GVH) közleményéből. A társaság a Telekomot ötmillióra büntette, az Invitelt azonban csak elmarasztalta.
hirdetés

A tavaly februári díjcsomag reklámkampánya miatt kapott ötmillió forintos büntetést az MT, ugyanis a hirdetésekben azt ígérte ügyfeleinek, hogy a Dupla Profit választása esetén a havidíj kétszerese lebeszélhető. Ugyanakkor a kedvezmény igénybevételéhez egyéb feltételeknek – például hűségnyilatkozat aláírása, vagy a lebeszélhetőség kritériumai – is teljesülni kellett, de ezek az információk a GVH szerint nem derült ki a tévészpotokban és az óriásplakátokon.

A hatóság vizsgálta egy másik távközlési cég, az Invitel reklámjait is, amely tavaly nyáron és ugyanezen év őszén az ADSL csomagjait népszerűsítette. A GVH szerint ezek a hirdetések is megtévesztőek voltak, mert nem megfelelően tájékoztattak arról, hogy a hirdetett áron csak hűségnyilatkozat aláírása után érhető el a szolgáltatás ráadásul a kedvezményes ár a hűségnyilatkozatban vállaltnál rövidebb ideig érvényes.

A GVH vizsgálat megállapította azt is, hogy a „Komfort ADSL 8 M” elnevezésű szélessávú Internet csomaggal az ígért 8 Mbit/s letöltési sebesség nem érhető el, a tényleges adatátviteli sebesség ennél 15-20 százalékkal alacsonyabb.

Bár az Invitel hirdetései alkalmasak voltak a fogyasztók megtévesztésére, a versenyhivatal – a feltárt jogsértés kiterjedtsége, az Invitel jogsértést elismerő nyilatkozata, együttműködése miatt – nem tartotta szükségesnek bírság kiszabását.

A GVH a közleményben arra hívja fel a figyelmet, hogy önmagában nem jogsértő, ha a reklám egyes elemeit nagyobb betűmérettel, figyelemfelhívó színnel vagy más megoldással kiemelten közlik. Az viszont már bajos, ha a többféle betűméret nyomán megbomlik a tájékoztatás egyensúlya és bizonytalanná válik az észlelhetőség és az olvashatóság. A GVH úgy véli, hogy a különböző reklámeszközöknél figyelni kell az adott kommunikációs eszközök „információ-áteresztő képességére”. Ellenkező esetben előfordulhat, hogy ugyanaz a hirdetés a nyomtatott sajtóban nem lesz jogsértő, míg óriásplakáton igen.

Amikor a reklámozó eldönti, hogy a termék lényeges tulajdonságait egy kampányban kiemeli, akkor azt a GVH szerint úgy kell megtennie, hogy a fogyasztók az egymással összefüggő, egymástól elválaszthatatlan feltételeket egyidejűleg a reklámból megismerhessék.

(forrás: Kreatív Online)
hirdetés
Ha hozzá kíván szólni, jelentkezzen be!
 
hirdetés
Legolvasottabb
Legtöbb hozzászólás
hirdetés

Itt a tavasz, ami egyben azt is jelenti, hogy a Hornbach új kampánnyal jelentkezik. Szerencsére nem változtattak az eddig bevált humoros megközelítésen.

Az elektromos hajtásrendszereket fejlesztő és szállító társaság meghívásos tenderen választott ügynökséget.

Szakértőket is bevonnak a  munkába, hogy a rovat edukálja is az olvasókat.

A szpotban a VOLT és a Sziget most csendes helyszíneit járja körbe a Jeep hazai márkanagykövete.

Május 27-én válik elérhetővé 50 ország mellett itthon is a BTS Menü a McDonald'sban.

hirdetés
hirdetés