hirdetés
hirdetés
hirdetés

Tesco, Spar és Cora: megint megbüntették

A Tesco fogyasztót tévesztett meg, a Spar tálas mixerrel trükközött, a Cora jótállást hallgatott el tavalyi akciói során. A Gazdasági Versenyhivatal (GVH) összesen 14 millió forintra büntette meg a három áruházláncot.
hirdetés

A Tesco a tavalyihoz hasonlóan az idei évet is büntetéssel kezdte, bár a friss 10 milliós bírság jelentősen elmaradt a tavaly év eleji százmilliótól.

A GVH az áruházlánc  január 3-a és március 6-a között megjelent reklámújságjait vizsgálta, és azt találta, hogy egyes akciós termékek nem voltak elérhetők a fogyasztók számára, mások esetében viszont nem volt valós a meghirdetett árkedvezmény. A hivatal enyhítő körülményként értékelte, hogy a lánc a hiányt vagy a készletfogyást számos esetben utánszállítással vagy helyettesítő termék biztosításával orvosolta.

A Spar csoport Interspar áruházaiban január 3-a és február 23-a között egyes akciós termékek nem voltak elérhetők, egy tálas mixer esetében pedig nem adott valós tájékoztatást a kedvezmény mértékéről. A hivatal enyhítő körülményként vette figyelembe, hogy a hiányzó kedvezményes árú termékeket az áruházlánc megrendelte, de azok a szállító hibájából nem érkeztek meg. Az egymilliós bírság csak a mixer esetében adott megtévesztő tájékoztatásra vonatkozik.

A Corát üzelemtető Magyar Hipermarket ellen korábban azért indult eljárás, mert a vállalkozás hirdetéseiben elfelejtette jelezni, hogy az általa forgalmazott kerékpárokra csak akkor érvényes a jótállás, ha külön díj fejében a cég által kijelölt szakszervizben helyezik üzembe a kerékpárt. A vállalkozás akkor ígéretet tett arra, hogy erről a körülményről tájékoztatja a fogyasztót reklámjaiban az eladás helyén és a vevőszolgálatnál is. A tavaly októberben indított utóvizsgálat megállapította, hogy az áruházlánc katalógusaiban a kerékpárokra vonatkozóan szerepelt a tájékoztatás, de az eladási helyeken és a vevőszolgálaton nem. Ráadásul más, ugyancsak szakszervizt igénylő termékek (gáztűzhely, klímaberendezés, autó hifi) esetében továbbra sem figyelmeztette a fogyasztókat. Ez hárommillió forintjába került a Corának.

A decemberi katalógusban már csillaggal jelölték azokat a termékeket, amiknél a jótállást feltételhez kötik, emellett valamennyi áruházban táblákat helyeztek el, amelyeken ugyancsak szerepel a tájékoztatás.

Bár a büntetések a tavalyi év első negyedévében történt esetekre vonatkoznak, a Mystery Visit kutatócég karácsony előtti próbavásárlásos felméréséből az derült ki, hogy épp e három cégnél találták a legtöbb hiányosságot. Akkor az akciós újságból kiválasztott 100 termék közül Tescóban 10, az Intersparban 13, a Corában pedig 14 termék nem volt megtalálható. Az árkijelzéseket ugyanakkor egy-két kivételtől eltekintve megfelelőnek találták.
 

(forrás: Kreatív Online)
hirdetés
Ha hozzá kíván szólni, jelentkezzen be!
 
hirdetés
Legolvasottabb
Legtöbb hozzászólás
hirdetés

Itt a tavasz, ami egyben azt is jelenti, hogy a Hornbach új kampánnyal jelentkezik. Szerencsére nem változtattak az eddig bevált humoros megközelítésen.

Az elektromos hajtásrendszereket fejlesztő és szállító társaság meghívásos tenderen választott ügynökséget.

Szakértőket is bevonnak a  munkába, hogy a rovat edukálja is az olvasókat.

A szpotban a VOLT és a Sziget most csendes helyszíneit járja körbe a Jeep hazai márkanagykövete.

Május 27-én válik elérhetővé 50 ország mellett itthon is a BTS Menü a McDonald'sban.

hirdetés
hirdetés