hirdetés
hirdetés
hirdetés

Több millióval fogyasztották le Norbit

Hárommillió forintra bírságolta a Versenyhivatal az Update Zrt-t. A GVH számos helyen megtévesztőnek ítélte Schobert Norbert cégének kommunikációját.
hirdetés

Tisztességtelen kereskedelmi gyakorlatot folytatott a Schobert Norbert tulajdonában álló Update Zrt. a Gazdasági Versenyhivatal (GVH) szerint, a hivatal emiatt 3 millió forintra bírságolta a céget. A vállalkozás az Update péksüteményekről megjelent hirdetéseiben többek között azt állította, hogy azoknak testsúlycsökkentő és testsúlymegőrző hatásuk van, szénhidrátmentes lisztből készülnek illetve ajánlottak cukorbetegek számára.

A GVH pontonként ellenőrizte az állításokat és legtöbb esetben azok valótlanságát illetve nem megalapozott voltát állapította meg. A hivatal például akkor tekint fogyasztó hatásúnak egy terméket, ha energiatartalma 30 százalékkal alacsonyabb, mint a hasonló termékeké, ezt azonban az Update részéről benyújtott dokumentumok nem bizonyították. Az Update ezen kívül több kommunikációs eszközön feltüntette az „Egészség Világdíj 2009, Norbi Update” feliratot. A GVH megállapította, hogy a Drnatura termékeket forgalmazó Alaven Consumer Healthcare amerikai cég által 2009-ben alapított, s ez idáig egyetlen alkalommal Schobert Norbertnek adományozott díjról van szó, elnevezése pedig nem Egészség Világdíj, hanem Drnatura Egészség Világdíj.

A bírság összegének meg állapításakor a versenyhatóság súlyosbító körülménynek vette, hogy az Update-et korábban hasonló ok miatt már elmarasztalták, a bírság összegét növelte az is, hogy a megtévesztő hirdetések testsúlyproblémákkal, cukorbetegséggel küzdő fogyasztók széles köréhez jutottak el több hónapon keresztül. A GVH enyhítő körülményként értékelte, hogy az Update a döntés után nem vitatta, hogy kereskedelmi kommunikációja nem volt megfelelő.

(forrás: Kreatív Online)
hirdetés
Ha hozzá kíván szólni, jelentkezzen be!
 
hirdetés
Legolvasottabb
Legtöbb hozzászólás
hirdetés

Itt a tavasz, ami egyben azt is jelenti, hogy a Hornbach új kampánnyal jelentkezik. Szerencsére nem változtattak az eddig bevált humoros megközelítésen.

Az elektromos hajtásrendszereket fejlesztő és szállító társaság meghívásos tenderen választott ügynökséget.

Szakértőket is bevonnak a  munkába, hogy a rovat edukálja is az olvasókat.

A szpotban a VOLT és a Sziget most csendes helyszíneit járja körbe a Jeep hazai márkanagykövete.

Május 27-én válik elérhetővé 50 ország mellett itthon is a BTS Menü a McDonald'sban.

hirdetés
hirdetés