hirdetés
hirdetés
hirdetés

Továbbra is keveset fogyasztunk

A Gfk Hungária felmérései szerint a magyar háztartások még mindig keveset költenek a napi fogyasztási cikkekkre, és javulás csak évek múlva várható.

hirdetés

A magyar háztartások egyre kevesebbet fognak költeni napi fogyasztási cikkekkre, derült ki a Gfk Hungária hazai kiskereskedelem helyzetéről készült első féléves jelentéséből. A háztartások által napi fogyasztási cikkekre kiadott összeg a felmérések szerint 2010 első félévében fél százalékkal csökkent az előző évhez képest. Az orosz, a lengyel és az ukrán piac azonban az elmúlt 12 havi eredmények alapján kimondottan magas, 10 százalék feletti növekedést ért el 2010 márciusára.

Legszembetűnőbb változás a hazai lakosság ruházkodásra fordított kiadásában mutatkozik meg, 10 százalékkal kevesebbet költöttünk ruhákra az idei első félévben, mint tavaly. A legnagyobb piaci szereplők közül a versenyképes árakat kínáló üzletek, a hipermarketek és a nemzetközi diszkont textilláncok, valamint a távol-keleti üzletek növekedtek.

Kozák Ákos, a GfK Hungária igazgatója elmondta, hogy a háztartások fogyasztása az idén ugyan kisebb mértékben csökkent a tavalyihoz képest, a fogyasztás valós növekedése csak 2011-től várható, de rövid távon még a reálkereset növekedése mellett sem fog visszarendeződni a 2007. előtti szintre.

(forrás: GfK)
hirdetés
Ha hozzá kíván szólni, jelentkezzen be!
 
hirdetés
Legolvasottabb
Legtöbb hozzászólás
hirdetés

Itt a tavasz, ami egyben azt is jelenti, hogy a Hornbach új kampánnyal jelentkezik. Szerencsére nem változtattak az eddig bevált humoros megközelítésen.

Az elektromos hajtásrendszereket fejlesztő és szállító társaság meghívásos tenderen választott ügynökséget.

Szakértőket is bevonnak a  munkába, hogy a rovat edukálja is az olvasókat.

A szpotban a VOLT és a Sziget most csendes helyszíneit járja körbe a Jeep hazai márkanagykövete.

Május 27-én válik elérhetővé 50 ország mellett itthon is a BTS Menü a McDonald'sban.

hirdetés
hirdetés