hirdetés
hirdetés
hirdetés

Új hetilap a gazdasági piacon

A pénzügyi napilapok piaca telített. A televízió abszolút térnyerésével már csak a valóban szakmai igénynyel szerkesztett, a hírek egyszerű közlésén túlmutató orgánumok képesek az olvasók elvárásait teljesíteni. Mikulás másnapján 20 000 példányban került piacra a Heti Tőzsde című pénzügyi hetilap, amely új fejezetet nyithat az újra magára találó budapesti tőzsdeélet körforgásában.
hirdetés
Az eddig is meglehetősen zsúfolt piacon keresett és talált helyet magának az F-Press Kft. vállalkozása. Amint azt a Kreatív decemberi számában is olvashatták, a pénzügyi és gazdasági lapok piacán túlkínálat van. Ennek ellenére a hetilap megálmodói mégis szükségesnek érezték létrehozását, hiszen a mai napig körülbelül 600 000 ember került kapcsolatba értékpapírokkal. Ebből, becslések szerint 10%-uk kifejezetten a tőzsdére koncentrál. Szűkebben szemlélve 15 000 főre becsülhető azon befektetők száma, akik napi rendszerességgel forgatják pénzüket a Budapesti Értéktőzsdén és az Árutőzsdén.

Lenkei Gábor főszerkesztő most induló lapjuk egyik legfontosabb, deklarált céljának azt tartja, hogy segítsék a szélesebb közönség számára is eloszlatni a börze világa körüli homályt. A tőzsde a hétköznapi ember számára megközelíthetetlen, rejtélyes világ, ezért is idegenkedik a parkett kínálta befektetési lehetőségektől. Pedig a kisbefektetőkre legalább annyira szükségük van az értékpapír-forgalmazóknak, mint a legnagyobbakra. Ezt szeretnék elsősorban a lap megjelenésével kommunikálni.

Lipp Tamás lapigazgató elmondta: a lap indításakor tudatában voltak annak a ténynek, hogy tőzsdei információkat számos orgánumból szerezhet az érdeklődő olvasó, azonban szerinte a magyar palettáról hiányzik az a fajta laptípus, amely szakmailag korrekt, egyben laza és közérthető is. „A Heti Tőzsde a szó angolszász értelmében pénzügyi bulvárlap” – mondta. A hetilap alapvetően más célközönség számára készül. Nem a tőzsdén nagyban játszó brókerek, hanem a kisbefektetők számára adnak kapaszkodót. A friss hírek közlése, hetilap lévén, nem élvezhet prioritást, ehelyett olvasóiknak befektetési tanácsadással, portfólió-kezelési stratégiák kidolgozásának javaslataival szolgálnak. A szerkesztőbizottság névsora szavatolja, hogy a színes hírek mellett a szakmaiságra is komoly súlyt fektet az új médiavállalkozás.

A dr. Pacsi Zoltán által fémjelzett Tőzsdetanács, a BÁT és a BÉT szakemberei is képviseltetik magukat a Heti Tőzsdében. A lap többségi tulajdonosa a Fornax Rt., amely az Érték- és Árutőzsde hivatalos adatforgalmazója. Adatbázisukra építették a hetilapot is.

A hétfőnként megjelenő lap elindítását rövid, de intenzív televíziós és az írott sajtóban publikált bevezető kampány előzte meg. Hirdetőik természetesen a tőzsdével érintkező vállalatok, brókercégek és bankok köréből kerülnek ki, de nem zárkóznak el a más gazdasági területről reklámozni szándékozó vállalkozások megkeresésétől sem. A lap külsejével kapcsolatban Lipp Tamás elmondta: szeretnék a századfordulós hagyományokat követni. Akkor ugyanis 3-4 kifejezetten tőzsdei olvasmánynak szánt újság működött, és ezek közül a Pesti Tőzsde az, amelynek arculattervét, betűtípusát is felhasználták az image kialakításában. Így lett a Heti Tőzsde küllemében konzervatív és visszafogott, ugyanakkor tartalmában aktuális és progresszív.

hirdetés
Ha hozzá kíván szólni, jelentkezzen be!
 
hirdetés
Legolvasottabb
Legtöbb hozzászólás
hirdetés

Itt a tavasz, ami egyben azt is jelenti, hogy a Hornbach új kampánnyal jelentkezik. Szerencsére nem változtattak az eddig bevált humoros megközelítésen.

Az elektromos hajtásrendszereket fejlesztő és szállító társaság meghívásos tenderen választott ügynökséget.

Szakértőket is bevonnak a  munkába, hogy a rovat edukálja is az olvasókat.

A szpotban a VOLT és a Sziget most csendes helyszíneit járja körbe a Jeep hazai márkanagykövete.

Május 27-én válik elérhetővé 50 ország mellett itthon is a BTS Menü a McDonald'sban.

hirdetés
hirdetés