hirdetés
hirdetés
hirdetés

Választékos provokálás

Hülyeség a Media Markt reklámsorozatában

Nagy visszhangot keltett a Media Markt három legújabb szpotja, mert sokak szerint a szlogen túl provokatív, a „hülye” szó a reklámokban szokatlan. Szemlélet kérdése, hogy mindez bántóan vagy viccesen hat, attól függően, hogy ki melyik oldalon áll.
hirdetés
A Media Markt felmérései alapján a tavalyi kampány sikere egyaránt növelte a cég spontán és támogatott ismertségét. A felmérésből az is kiderült, hogy az emberek várták és várják a nő további kalandjait. A főszereplő nő egyértelműen brandelemmé vált. Az új filmekben azonban a szlogen mintha élesebbé vált volna. Úgy tűnik, hogy az egyre erősödő piaci helyzetben nemcsak a fogyasztók egy részének, hanem a legfőbb konkurensnek is üzenni akar a cég.

Az új kampánysorozat kimondva-kimondatlanul – a szlogenben: „Mert hülye azért nem vagyok!” – a sztorival provokálja azokat, akik nem a Media Marktnál, hanem a konkurenseknél költik a pénzüket. A Media Markt kampánya egyébként nemcsak a versenytársaknak üzen, hanem saját reklámjaira is válaszol. A korábbi filmek butácska nője az új koncepcióban a maga imázsán is igyekszik javítani.

A korábbi szlogen – „Alacsonyak a zárak” – cseréjét a németországi nemzetközi központ írta elő. A most futó kampány „Mert hülye azért nem vagyok!” szövege a németországi kampány magyarításából született. A német reklámban az „Ich bin doch nicht blöd!” szerepel, ami körülbelül annyit tesz, mint: „Hát, én mégsem vagyok hülye!” Az ironikusan kimondott jelző mögött az okos vásárlók koncepciója áll, akik képesek a nagyzoló, csábító és széles választékot ígérő ajánlatok és helyzetek mögé látni. A koncepciót erősíti, hogy a filmek kiszakadnak az áruházi térből, semleges helyszíneken játszódnak, ugyanakkor a főszereplők szemlélőkké, később leleplező résztvevőkké is válnak.

A szpotok éppen csak annyi jelenetből állnak, amennyi a történetek megértéséhez feltétlenül szükséges. Ez jellemzi a sorozat legprovokatívabb és egyben legrövidebb darabját, az erényöves filmet is, amely elsősorban a férfi célcsoportot szólítja meg, és némiképp eltér a sorozat többi darabjától. A másik két szpotban megtartották a korábbi filmek koncepcióját, a statikus és követő kameramozgásokat, a brand színvilágát, a kifejező közeli gesztusképeket.

A bárban játszódó szpotba eredetileg merészebb jeleneteket is terveztek, de azok fennakadtak a rostán. A fodrászos film statisztáival természetesen előre közölték, hogy mi vár rájuk a forgatáson. A megoldásban nem volt trükk vagy paróka: valóban széles választékot nyírtak a vállalkozók hajába. A profi fodrásznak és a megfelelő kameraszögnek köszönhetően elég volt egy embernek egyszer belevágni a hajába, ami persze másodszorra már lehetetlen is lett volna.

hirdetés
Ha hozzá kíván szólni, jelentkezzen be!
 
hirdetés
Legolvasottabb
Legtöbb hozzászólás
hirdetés

Itt a tavasz, ami egyben azt is jelenti, hogy a Hornbach új kampánnyal jelentkezik. Szerencsére nem változtattak az eddig bevált humoros megközelítésen.

Az elektromos hajtásrendszereket fejlesztő és szállító társaság meghívásos tenderen választott ügynökséget.

Szakértőket is bevonnak a  munkába, hogy a rovat edukálja is az olvasókat.

A szpotban a VOLT és a Sziget most csendes helyszíneit járja körbe a Jeep hazai márkanagykövete.

Május 27-én válik elérhetővé 50 ország mellett itthon is a BTS Menü a McDonald'sban.

hirdetés
hirdetés