Választékos provokálás
Hülyeség a Media Markt reklámsorozatában
Az új kampánysorozat kimondva-kimondatlanul – a szlogenben: „Mert hülye azért nem vagyok!” – a sztorival provokálja azokat, akik nem a Media Marktnál, hanem a konkurenseknél költik a pénzüket. A Media Markt kampánya egyébként nemcsak a versenytársaknak üzen, hanem saját reklámjaira is válaszol. A korábbi filmek butácska nője az új koncepcióban a maga imázsán is igyekszik javítani.
A korábbi szlogen – „Alacsonyak a zárak” – cseréjét a németországi nemzetközi központ írta elő. A most futó kampány „Mert hülye azért nem vagyok!” szövege a németországi kampány magyarításából született. A német reklámban az „Ich bin doch nicht blöd!” szerepel, ami körülbelül annyit tesz, mint: „Hát, én mégsem vagyok hülye!” Az ironikusan kimondott jelző mögött az okos vásárlók koncepciója áll, akik képesek a nagyzoló, csábító és széles választékot ígérő ajánlatok és helyzetek mögé látni. A koncepciót erősíti, hogy a filmek kiszakadnak az áruházi térből, semleges helyszíneken játszódnak, ugyanakkor a főszereplők szemlélőkké, később leleplező résztvevőkké is válnak.
A szpotok éppen csak annyi jelenetből állnak, amennyi a történetek megértéséhez feltétlenül szükséges. Ez jellemzi a sorozat legprovokatívabb és egyben legrövidebb darabját, az erényöves filmet is, amely elsősorban a férfi célcsoportot szólítja meg, és némiképp eltér a sorozat többi darabjától. A másik két szpotban megtartották a korábbi filmek koncepcióját, a statikus és követő kameramozgásokat, a brand színvilágát, a kifejező közeli gesztusképeket.
A bárban játszódó szpotba eredetileg merészebb jeleneteket is terveztek, de azok fennakadtak a rostán. A fodrászos film statisztáival természetesen előre közölték, hogy mi vár rájuk a forgatáson. A megoldásban nem volt trükk vagy paróka: valóban széles választékot nyírtak a vállalkozók hajába. A profi fodrásznak és a megfelelő kameraszögnek köszönhetően elég volt egy embernek egyszer belevágni a hajába, ami persze másodszorra már lehetetlen is lett volna.