hirdetés
hirdetés

Várakozáson felül teljesít a globális reklámpiac

2010-10-20

Sokkal jobban teljesít a globális reklámpiac, mint ahogy azt a ZenithOptimedia előzetesen jósolta. A növekedés szokás szerint egyenetlen, az USA-ban 2,4 százalék, Dél-Amerikában közel 17 százalék.

Gyorsabban regenerálódik, így a várakozáson felül teljesít eddig a globális reklámpiac a ZenithOptimedia jelentése szerint. Az idei évi növekedés ugyanis szerintük 4,8 százalékos lesz (449,5 milliárd dollár), szemben a három hónapja kiadott előző jóslattal, amiben még csak 3,5 százalékos növekedést prognosztizáltak. Ez alapján a globális médiaügynökségi hálózat úgy látja, hogy a következő két évben évente 4 százalékkal nőhet majd a reklámpiac.

Egyenetlen gyógyulás

Természetesen a világ régiói nem egyenlő mértékben teljesítenek. Míg Amerikában 2,4 százalékos a növekedés, amit elsősorban – ahogy egy hónapja a Kantar Media is elmondta  - a politikai hirdetéseknek, az autóipar újraéledésének és a pénzügyi intézetek erőre kapásának tud be a médiaügynökség. Nem tűnik ugyan nagynak a növekedés, de a Zenith korábban 1,1 százalékot jósolt, amit 1,3 százalékkal sikerült megfejelni.

Dél-Amerikában viszont – úgy tűnik – továbbra is prosperál a reklámpiac, igaz, egészen más piaci környezetben és más alapokról indulva. A Zenith 16,8 százalékos növekedést jegyzett a régióban, Brazília 32 százalékkal jelenleg a mért országok között a leglátványosabb ugrást produkálta.

Európáról csak nagyon keveset mond a jelentés, azt is csak a nyári labdarúgó világbajnokság miatt jobban teljesítő nyári időszak okán. Annyit jegyeznek meg, hogy Belgiumban, Franciaországban, Finnországban, Norvégiában és Svédországban némi javulást tapasztaltak, míg Görögországról, Lettországról és Magyarországról megjegyzik, hogy komoly kihívásokkal kell még szembesülniük.

A televíziós költések 9 százalékkal teljesítettek jobban az előző év azonos időszakához képest, míg az online 13 százalékkal. A Zenith szerint 2012-re a tévé részesedése a reklámtortából 41,6 százalék lesz szemben a 2009-ben mért 39,2 százalékkal. Az online részesedését 16,5 százalékra várják.

(forrás: Kreatív Online)
hirdetés
hirdetés