hirdetés
hirdetés
hirdetés

Viasat3 - mégis kell híradót sugároznia

Újabb fordulat következett be a Viasat3 és az Országos Rádió és Televízió Testület (ORTT) perében. A csatornának, mint országos műsorszolgáltatónak a Fővárosi Bíróság döntése értelmében mégis kell hírműsort sugároznia, pedig egy tavaszi döntés szerint a testület annak idején úgy minősítette országossá a Viasat3-at, hogy erre a médiatörvény nem ruházta fel.
hirdetés
A Fővárosi Ítélőtábla ismét elutasította a Viasat3-nak azt a kérelmét, amelyben az ORTT-határozat végrehajtásának felfüggesztését kérik. Mint ismert, a testület tavaly határozott úgy, hogy a csatornát országosnak minősítik, ami egyebek mellett azt jelenti, hogy naponta húszperces összefüggő hírműsort kell sugározni, vagyis a Viasat3-on híradónak kellene futni. A csatorna akkor megtámadta az ORTT döntését és kérte a határozat felfüggesztését, amit a bíróság jóváhagyott, ám az elsőfokú végzés ellen a testület fellebbezett. Ennek nyomán az ítéletőtábla megváltoztatta a döntést, vagyis elutasították a csatorna korábbi kérelmét. A televízió ekkor kibővítette a kérelmét és ismét a bírósághoz fordult.

Az ítélőtábla most tehát a második kérelmet utasította el, vagyis a Viasat3-nak végre kell hajtania az ORTT határozatát, és például hírműsort kell sugároznia. A bíróság azzal indokolta a döntését, hogy a Viasat3 „nem támasztotta alá dokumentumokkal minden kétséget kizáróan azt, hogy milyen hátránya származna a határozat végrehajtása következtében”. 

Közben azonban a Viasat3 első fokon megnyerte azt a pert, amelyet az ORTT országos minősítése kapcsán indítottak. A testület fellebbezett, mert a bíróság azt állapította meg, hogy a médiatörvény nem ruházza fel az ORTT-t azzal a hatáskörrel és lehetőséggel, hogy a műsorszolgáltatókat saját hatáskörben országossá nyilvánítsa, és így kötelezettségeket állapítson meg számukra

A Kreatív Online megkereste a csatornát, de nem kommentálták az újabb fejleményt.
(forrás: Kreatív Online)
hirdetés

kapcsolódó linkek

Ha hozzá kíván szólni, jelentkezzen be!
 
hirdetés
Legolvasottabb
Legtöbb hozzászólás
hirdetés

Itt a tavasz, ami egyben azt is jelenti, hogy a Hornbach új kampánnyal jelentkezik. Szerencsére nem változtattak az eddig bevált humoros megközelítésen.

Az elektromos hajtásrendszereket fejlesztő és szállító társaság meghívásos tenderen választott ügynökséget.

Szakértőket is bevonnak a  munkába, hogy a rovat edukálja is az olvasókat.

A szpotban a VOLT és a Sziget most csendes helyszíneit járja körbe a Jeep hazai márkanagykövete.

Május 27-én válik elérhetővé 50 ország mellett itthon is a BTS Menü a McDonald'sban.

hirdetés
hirdetés