hirdetés
hirdetés

Visszatér a Coca-Cola a Tescóba

2008-09-05
Kibékült egymással a világ legértékesebb márkája, a Coca-Cola és a legnagyobb magyarországi áruházlánc, a Tesco. A két óriás két éve veszett össze, úgy tudni, azon, hogyan osszák meg a promóciós költségeket; azóta az áruházban alig lehetett Coca-Cola termékeket kapni.

Több mint két éves szünet után ismét kapható a Tesco áruházakban a Coca-Cola teljes termékpalettája – erősítette meg a Kreatív Online testvérlapjának, az Élelmiszer Online-nak nyilatkozva Hackl Mónika, a Tesco kommunikációs menedzsere és Mucska Péter, a Coca-Cola vállalati kapcsolatok vezetője.

Az üdítőcég termékei 2006 elejétől egyáltalán nem voltak elérhetőek a Tesco áruházakban, majd 2007 márciusától a kétliteres Coca-Cola, Coca-Cola Light és a Fanta narancs visszatért ugyan, de a termékpaletta összes többi eleme hiányzott.

Bár az érintettek nem beszéltek róla, a vita a hírek szerint az üzletekbe való bekerülés és a termékpromóciók költségeinek megosztásán robbant ki. Az éves beszállítási szerződésről folytatott 2006-os tárgyalások során a két óriáscég nem tudott megegyezni a termékek áráról, elhelyezéséről és promóciójáról, így az elfogadhatatlan ítélt feltételekre való tekintettel a Coca-Cola kivonta termékeit a Tesco áruházakból.

Az egykori híradások szerint a 2006-os beszállítási szerződés tárgyalásain a Tesco a Coca-Cola addigi kivételezett helyzetét igyekezett átalakítani. A cégnek nemcsak korábbi bevételeinek egy részéről kellett volna lemondania, de el kellett volna tűrnie azt is, hogy a Tesco üzleteiben a korábbinál nagyobb hangsúllyal más, olcsóbb kólát kínáló gyártók termékei is jelen lehessenek.

A helyzet egyik fél számára sem volt előnyös: Egyrészt a Tesco számára nyilván nem volt közömbös, hogy a Coca-Cola, az 56 milliárdos tőkeértékével a világ legértékesebb márkája eltűnt áruházaiból. Másrészt az üdítőital világcégnek sem lehet célja, hogy termékei hiányozzanak a legnagyobb magyarországi hipermarketlánc polcairól – kommentál az Élelmiszer Online.

A két cég közötti hosszú tárgyalások 2008 augusztus végére érkeztek abba a fázisba, hogy a Coca-Cola teljes termékválasztéka újból kapható a Tesco áruházakban. A hosszú távra szóló megegyezés alapja a kölcsönös előny – hangsúlyozta Hackl Mónika, a Tesco kommunikációs menedzsere az Élelmiszer Online-nak.
 

hirdetés
hirdetés