hirdetés
hirdetés
hirdetés

Visszavonta az Origónak ítélt támogatását a Google

Felhívták a vállalat figyelmét rá, hogy ott nem is újságírás folyik. Ráadásul a pályázó projekt épp a propagandának adott volna a kezébe hatékonyabb eszközt.

hirdetés

Pár hete kihirdették a Google minőségi újságírást az innováció és technológia révén támogató Digital News Initiative (DNI) program hatodik fordulójának nyertes pályázatait. Ami pedig meglepő volt benne, hogy bár a program 2015-ös indulása óta rendszeresen jut támogatás magyar médiavállalatoknak, most az Origót kiadó New Wave Media Groupnak is odaítéltek 50 ezer eurót az új fejlesztéseket támogató Prototype kategóriában. (Ezen kívül a Centrál, a Magyar Jeti és az Index kapott még ebben a körben.)

A New Wave Media támogatását azonban most visszavonták, miután - ahogy az Index megírta - a Nieman Lab április 3-án egy cikkben szembesítette a Google-t azzal, hogy egy propagandaoldalt támogat, amelyről többek között a New York Times írt A honlap, amely megmutatja, hogyan hal meg a szabad sajtó címmel cikket.

Az Egyesült Államok kulcsfontosságú újságírói intézményéhez köthető Nieman Lab megkeresésére a Google azt válaszolta, hogy felülvizsgálták a döntésüket, és visszavonják. Azaz, lényegében, hogy nem nem néztek korábban utána az Origo hátterének, vagy nem érezték akkor problémásnak egy olyan kormánypropagandát és álhíreket terjesztő oldal támogatását, amely a Center of Attention nevű projekttel indult: ennek a lényege, hogy segíti mérni az újságírók és más felek számára a hírek relevanciáját, azaz lehetővé teszi, hogy a weboldalon a látogatók számára relevánsabb tartalmakat írjanak, vagyis olyan témákat dolgozzanak fel, amelyek az adott pillanatban a legjobban érdeklik a digitális térben tartózkodókat - írta korábban a Media1.

Ez a leírás nem tűnik olyasminek, ami ne a propaganda kezébe adott volna még hatékonyabb eszközt.

A Google azóta eltávolította az oldalán a nyertesek közül a New Wave Media Groupot.

A címlapi illusztrációnk a Nieman Lab grafikája, amely Philippe De Kemmeter munkája alapján készült.

Puskár Krisztián
a szerző cikkei

(forrás: Kreatív Online)
hirdetés
Ha hozzá kíván szólni, jelentkezzen be!
 
hirdetés
Legolvasottabb
Legtöbb hozzászólás
hirdetés

Itt a tavasz, ami egyben azt is jelenti, hogy a Hornbach új kampánnyal jelentkezik. Szerencsére nem változtattak az eddig bevált humoros megközelítésen.

Az elektromos hajtásrendszereket fejlesztő és szállító társaság meghívásos tenderen választott ügynökséget.

Szakértőket is bevonnak a  munkába, hogy a rovat edukálja is az olvasókat.

A szpotban a VOLT és a Sziget most csendes helyszíneit járja körbe a Jeep hazai márkanagykövete.

Május 27-én válik elérhetővé 50 ország mellett itthon is a BTS Menü a McDonald'sban.

hirdetés
hirdetés