Vizsgálják a túl hangos reklámokat
A médiatanács szoftverrel pásztázza a médiumok műsorfolyamát, hogy kiszűrje a túl hangos reklámokat. Öt csatorna elvérzett.
A januárban hatályba lépett új médiatörvény szabályozza a reklámhangerő kérdését, ami azt jelenti, hogy a reklám nem lehet hangosabb, mint a környező műsorszámok hangereje. A Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) Médiatanácsa a Humanoid nevű szoftverrel pásztázza a kijelölt médiaszolgáltatók teljes műsorfolyamát.
A mérési adatokat január óta videómelléklettel együtt publikálja a hatóság, ami a médiaszolgáltatók számára is könnyen ellenőrizhetővé tette, hogy a közzétett reklámjaik hangereje meghaladta-e a környezetükben mért egyéb műsorok hangerejét. A törvény hatálybalépése után a médiatanács türelmi időt adott, hogy a szolgáltatókat felkészítse az új törvényi előírás betartására, és együttműködésre ösztönözze őket.
"Az elmúlt hónapok tapasztalatai alapján azonban egyértelművé vált, hogy a nyilvánosságra hozott adatok nem tartják vissza a médiaszolgáltatókat a normaszegések ismételt elkövetésétől" - fogalmaz a médiatanács közleménye.
Ráadásul a hatóság ügyfélszolgálatára folyamatosan érkeznek a túl hangos reklámokat kifogásoló panaszok: idén már több mint hetven bejelentést tettek emiatt. A magyar fejlesztésű szoftver szeptemberben öt szolgáltatónál – az RTL Klub, a TV2, a Duna TV, Story TV és az M1 csatornáin – észlelte rendszeresen a kritikus hangerőugrásokat, ezért a hatóság megindította az első eljárásokat a televíziókkal szemben.
A médiatanács határozatban dönt a lehetséges szankciókról, amelyek a figyelmeztetéstől a pénzbírság kiszabásáig terjedhetnek.