hirdetés
hirdetés
hirdetés

Vizsgálják a túl hangos reklámokat

A médiatanács szoftverrel pásztázza a médiumok műsorfolyamát, hogy kiszűrje a túl hangos reklámokat. Öt csatorna elvérzett.

hirdetés

A januárban hatályba lépett új médiatörvény szabályozza a reklámhangerő kérdését, ami azt jelenti, hogy a reklám nem lehet hangosabb, mint a környező műsorszámok hangereje. A Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) Médiatanácsa a Humanoid nevű szoftverrel  pásztázza a kijelölt médiaszolgáltatók teljes műsorfolyamát. 

A mérési adatokat január óta videómelléklettel együtt publikálja a hatóság, ami a médiaszolgáltatók számára is könnyen ellenőrizhetővé tette, hogy a közzétett reklámjaik hangereje meghaladta-e a környezetükben mért egyéb műsorok hangerejét. A törvény hatálybalépése után a médiatanács türelmi időt adott, hogy a szolgáltatókat felkészítse az új törvényi előírás betartására, és együttműködésre ösztönözze őket. 

"Az elmúlt hónapok tapasztalatai alapján azonban egyértelművé vált, hogy a nyilvánosságra hozott adatok nem tartják vissza a médiaszolgáltatókat a normaszegések ismételt elkövetésétől"  - fogalmaz a médiatanács közleménye.

Ráadásul a hatóság ügyfélszolgálatára folyamatosan érkeznek a túl hangos reklámokat kifogásoló panaszok: idén már több mint hetven bejelentést tettek emiatt. A magyar fejlesztésű szoftver szeptemberben öt szolgáltatónál – az RTL Klub, a TV2, a Duna TV, Story TV és az M1 csatornáin – észlelte rendszeresen a kritikus hangerőugrásokat, ezért a hatóság megindította az első eljárásokat a televíziókkal szemben.

A médiatanács határozatban dönt a lehetséges szankciókról, amelyek a figyelmeztetéstől a pénzbírság kiszabásáig terjedhetnek.

(forrás: Kreatív Online)
hirdetés
Ha hozzá kíván szólni, jelentkezzen be!
 

Itt a tavasz, ami egyben azt is jelenti, hogy a Hornbach új kampánnyal jelentkezik. Szerencsére nem változtattak az eddig bevált humoros megközelítésen.

Az elektromos hajtásrendszereket fejlesztő és szállító társaság meghívásos tenderen választott ügynökséget.

Szakértőket is bevonnak a  munkába, hogy a rovat edukálja is az olvasókat.

A szpotban a VOLT és a Sziget most csendes helyszíneit járja körbe a Jeep hazai márkanagykövete.

Május 27-én válik elérhetővé 50 ország mellett itthon is a BTS Menü a McDonald'sban.

hirdetés
Legolvasottabb
Legtöbb hozzászólás
hirdetés