hirdetés
hirdetés
hirdetés

Work hard! Be good! Be smart!

Cannes Lions budapesti bulija: maratoni tanácsadás, hamburger, bor.

hirdetés
Kedves látogatónk! Ez a tartalom csak a Kreatív Online előfizetői számára elérhető, kérünk, a megtekintéséhez lépj be!
 
Ha nincs kéznél a jelszó, érdemes előkeresni, mert a jövőben az archívum mellett az exkluzív tartalmaknál is sűrűbben találkozhatsz majd vele. Az elofizetes@pphmedia.hu címen segítünk, ha nem került elő.
 
Ha nincs élő előfizetésetek, itt választhatjátok ki a számotokra megfelelő csomagot.
E-mail cím:
Jelszó:
(forrás: Kreatív Online)
hirdetés

Németh idén januárban távozott a TV2 senior kreatív produceri pozíciójából, és eddig kérdéses volt, hogy hol folytatja tovább a karrierjét. 

A Dove és Lizzo közösen lépnek fel a fiatal lányok mentális egészsége érdekében. 

A Wavemaker társ-kreatívigazgatója a D&AD New Blood Awards Duolingo zsűrijében bírálja majd el a feltörekvő kreatív tehetségek pályázatait.

Influencer-menedzsmenttel, kampánykezeléssel és tartalomgyártással is megbízta a Samsung az ACG-t. 

A piac mérete tavaly 13,195 milliárd forint volt az MPRSZ adatai szerint, ami 9 százalékos csökkenést jelent a 2019-es 14,5 milliárd forinthoz képest. 

Hozzászólások (4 db)
Ha hozzá kíván szólni, jelentkezzen be!
 
#
Kedves Howard,

Szerintem te vagy óriási tévedésben amikor Cannes-t "a reklámszakma önfényező és öntömjénező, velejéig hamis díjátadó showja"-nak titulálod. Sajnos, Howard ez
az a szint amihez igazodni kell(ene) és aspirálnunk kell. Egyetértek avval, hogy ez önképzés és állandó tanulás NÉLKÜL nem megy, egyébként ezért is szerveztük ezt a
rendezvényt és hoztunk nemzetközi szpikert, hogy lássuk mik az elvárások és mit kell tenni a siker érdekében. "Work hard" mondta az előadónk, aki maga is zsűritag volt
idén. Ő is egy lett volna a "zömében –
tisztelet a kivételnek! – magukat tömjénező, velejéig hamis figurának ...kreatív reklámszakembereknek álcázva" (idézet tőled)? Csak azt erősítette meg amit te is
mondasz: sok munka és tanulás nélkül nem megy.

Én csupán azt állítottam, hogy azért kell elmenni Cannes-ba, mert ott tud az ember egy héten keresztül koncentráltan! magába szívni az előadások révén annyi
tudást, amennyivel nehéz máshol évközben találkozni. És ezt neked BÁRKI (Így nagybetükkel) aki ott volt és végigülte a hetet meg tudja erősíteni. A kettő pedig nem
zárja ki egymást, mármint az év közben hajtás és tanulás és nézelődés és a cannes-i koncentrált bootcamp.

A pénzügyi vetületre nem tudok mit reagálni, sajnos tényleg drága a regisztráció. Engem pl sosem regésztrált még a cégem és soha nem is számoltam el. De mindig
találtam módot arra, hogy ott legyek még account executive koromban is. És amikor azt mondom számtalan diák előtt hogy ott kell lenni, akkor arra is utalok hogy van egy
Young Lions nevű versenyünk ahol minden évben 4 fiatal kiutazhat akkreditációval a maksz kontójára. Remélem jövőre ott találkozunk.

Üdv
Aczél László
#
Kedves yr,
sajnálom, hogy nem értetted, nem érted, miről beszéltem. De akkor még egyszer nekirugaszkodok; próbálok árnyaltabban fogalmazni. Talán sikerül.

Előző bejegyzésemmel arra próbáltam utalni: kezeljük helyén Cannes-t (is). Öntömjénező, hazug és álságos, persze a szükségét nem vonnám kétségbe; kell, hogy
az ember 51 héten át tartó gályázás után egy hétig úgy érezze, kaphat némi elismerést. Vagy legalább remélje, hogy kaphat.

Viszont a szemlélettel, ami Cannes-t "abszolutizálja", azzal nem értek egyet. És például a te mostani válaszodban is még mindig ez zavar: hogyhát azért (is) menjen el
az ember Cannes-ba, merthogy ott találkozhat a szakma nagyjaival, akik zsűriznek, workshopolnak, előadnak, satöbbi – és így, ezen szent közegnek köszönhetően szívhatja
magába a reklámszakmát. Vagy bármi mást.

Nem, sajnos, nem. Ez TÉVEDÉS.

Nem ott kell a nagyokkal találkozni. Nem ezért kell eljutni Cannes-ba. Hovatovább: Cannes nélkül is lehet jó, hatékony és kreatív reklámot csinálni. De ennek az a
feltétele, hogy az év 358 napjában képezze magát az említett gályázás mellett (nem könnyű, de nem is lehetetlen), és tanuljon és tájékozódjon és egyáltalán:
tudjon meg többet erről a szakmának látszó valamiről. Merthogy ezen is múlik a hitele, a tekintélye annak, amit csinálunk. Egy Cannes-ban eltöltött héttel ezt nem lehet
letudni – ez még a kreatívos szakújságíróknak sem sikerült.

Cannes nem cél. Nem válasz a szakmaiságra. Cannes csupán fény és csillogás, igazi reklámdáridó lagzi lajcsikkal, és nem volna szabad, hogy bárkit elvakítson. Cannes
melléktermék. A szorgalom, az elszántság, a tanulás mellékterméke. És nekem csupán itt van elcsúszva a MAKSZ-elnök üzenete; ezért gondolom, hogy pontatlan, felszínes
és hiányos, amit mondott. Merthogy a lényeg kimaradt belőle.

És hogy ki járt Cannes-ban és ki nem?
Ezt, kedves yr, te tudod a legjobban: csupán financiális kérdés. Mert bár igazad van, sajnos, nem jártam még Cannes-ban, ez korántsem jelenti, hogy ne szeretnék oda
elmenni. Akár azért, hogy személyesen is találkozzam az általad is említett nagyokkal (álom No1.); akár azért, hogy átvegyek valamilyen oroszlánt, amibe belekarcolták a
nevem (álom No2).

Bármelyik eshetőségről is beszélünk, azért van itt egy komoly akadály, amit úgy hívnak: belépő. Idén a “fullos” verzió (7 nap) pontosan 2550 euróba fájt
(áfával: 3050 euró) Persze mehetünk csak 3 napra, az csupán 1950 euró (+áfa: 2330 euró). És akkor még a pályamű nevezésének tételéről nem is beszéltünk. Amihez
szintén mélyen a zsebbe kell nyúlni (oké elismerem: feltéve, ha van mit nevezni. De ez most más kérdés.)

Abban ugye, nem tévedek: ha egy nemzetközi ügynökség áll a hátunk mögött (lásd: y&r), akkor ezt nyilván könnyebb elszámolni? És így viszonylag költséghatékony
módon, akár többször is megfordulhat az ember Cannes-ban, és beülhet egy szemináriumra, vagy kedvére workshopolhat? És persze nyugodtan adhatja a tanácsokat, hogy irány
Cannes, mert ott még egyhetes fejtágítást is kap az ember...

Na, sokat pofáztam, de a lényeg: kezeljük Cannes-t a maga helyén. Ez mindannyiunk felelőssége.
#
Kedves Howard, biztos nem jártál még Cannes-ban, ezért is írtad az alábbiakat. Hiszen idén pont Sir John Hegarty, Dan Wieden, Lee Clow, David Droga, "meg a többiek"
tartottak előadást és zsűrizték az alkotásokat. Egyébként meg nagyjából hasonló gondolatokat fogalmaztak meg, mint te alább.
http://www.canneslions.com/the_festival/speakers/speakers.cfm Jövőre talán...
#
"Aki reklámmal akar foglalkozni, mindenképp egyszer, de inkább többször menjen el a Cannes Lionsra!"

Ez ám az üzenet.

Semmi "képezzétek magatokat, olvassatok, ismerjétek meg előbb a szakma óriásait, Bernbach, Burnett, Gossage, Hegarty, Trott, Bogusky, Goodby, Droga meg a többiek nevét,
járjatok nyitott szemmel a világban, csináljatok olyan reklámot, hogy az ne tűnjön reklámnak, legyetek bátrak, kreatívak, álmodozók, pimaszok, reménytelenül
non-konformisták..." – és még hosszan folytathatnánk.

Helyette megkaptuk a MAKSZ-elnökének velős üzenetét, mintha a reklámszakma önfényező és öntömjénező, velejéig hamis díjátadó showja NÉLKÜL (ahol zömében –
tisztelet a kivételnek! – magukat tömjénező, velejéig hamis figurák glasszálnak kreatív reklámszakembereknek álcázva) már nem is volna képes az ember normális
reklámot csinálni.

Ennél még az is jobb lett volna, ha a MAKSZ-elnöke csak annyit üzen: "Aki dudás akar lenni, pokolra kell annak menni."

Az legalább egy értelmes üzenet.
hirdetés
Legolvasottabb
Legtöbb hozzászólás
hirdetés

Itt a tavasz, ami egyben azt is jelenti, hogy a Hornbach új kampánnyal jelentkezik. Szerencsére nem változtattak az eddig bevált humoros megközelítésen.

Az elektromos hajtásrendszereket fejlesztő és szállító társaság meghívásos tenderen választott ügynökséget.

Szakértőket is bevonnak a  munkába, hogy a rovat edukálja is az olvasókat.

A szpotban a VOLT és a Sziget most csendes helyszíneit járja körbe a Jeep hazai márkanagykövete.

Május 27-én válik elérhetővé 50 ország mellett itthon is a BTS Menü a McDonald'sban.

hirdetés
hirdetés