Zseniális karácsonyi reklám az NBA-től
2013-11-15
Zsákolva zenél LeBron James az új NBA-reklámban, amellyel az ünnepi mezeket hirdeti a liga. Szerepel még benne Kevin Durant és Derrick Rose is, az ötlet pedig egyszerű, ám zseniális.
Elkezdtek ömleni a napokban a jobbnál jobb külföldi reklámok. Előbb David Bowie nyűgözött le minket egy Louis Vuitton-reklámban, majd megérkezett a Volvo egészen elképesztő spárgázós filmje az örökké menő Jean-Claude Van Damme-mal a főszerepben.
Most pedig itt az észak-amerikai kosárlabdaliga, az NBA (National Basketball Association) új reklámszpotja, amellyel a speciális karácsonyi mezkiadásokat hirdetik. Ugyan még csak november közepe van, de nyilván időben el kell kezdeniük a kampányt, hogy oda is érjenek az ajándékmezek a karácsonyfa alá. Az NBA hivatalos mezbeszállítója egyébként az Adidas. Az idei szezonkezdet első szpotját már korábban bemutattuk.
Az AdAge által is bemutatott filmben a jelenkor legismertebb kosaras sztárjai játsszák el a Jingle Bells-t, mégpedig úgy, hogy a kosárgyűrűk hálójára aggatott csengettyűket szólaltatják meg a dobásaikkal. A reklám első tempóját Kevin Durant, az Oklahoma City Thunder legnagyobb sztárja ereszti el, de a zenekar tagjai még Derrick Rose a Chicago Bullsból, James Harden a Houston Rockets-ből és Steve Nash a Los Angeles Lakers-ből is, a végső csengettyűszót pedig LeBron James laza kétkezes zsákolása adja. A sztár ezután megszólal: „Please tell me the camera was on” – azaz: „Kérlek, mondd, hogy forgott a kamera!”
A játékosok névsora elég erős, ha összeszámoljuk a résztvevők legfontosabb egyéni elismeréseit, akkor összesen hét alapszakasz MVP (Most Valuable Player – legértékesebb játékos) trófeát – ebből négyet kapott James, kettőt Nash, egyet pedig Rose –, négy alapszakasz pontkirályi címet – ebből hármat szerzett Durant, egyet pedig James –, valamint két Bill Russell döntő MVP díjat – mindkettő Jamesé – kapunk. Vagyis becsületesen összeválogatták a sztárokat a készítők. A videó végén felsorolják a liga december 25-re eső mérkőzéseit is, így az sem lehet véletlen, hogy LeBronnak az a Nash adja fel a reklám végén a labdát, akivel karácsony első napján szemben áll majd a miamii sztár Los Angelesben.
A Jingle Hoops, azaz Csilingelő Gyűrűk névre keresztelt reklám szinte egyenes folytatása a tavalyi BIG: Color szpotnak, amellyel szintén a speciális karácsonyi mezszériákat hirdette a liga. A zeneiség akkor is főszerepet kapott a reklámban, csak akkor a dallamot nem csengők, hanem a játékosok által pattogtatott labdák hangja adta, a zene pedig a „Carol of the Bells” volt. A mostani ötlet szerintünk erősebb a tavalyinál.
Mindkét szpotot az NBA ügynöksége, a Goodby, Silverstein & Partners készítette, a 2012-es egyébként igen nagy siker volt, csak a Youtube-on több mint nyolcmillióan nézték meg.
Szerényi Szabolcs
főszerkesztő-helyettes