Page 13 - TV Trend melléklet

Az elmúlt évek változásai a hazai piacon egyetlen nagyobb portfóliót sem hagytak érintetlenül. Egyszerre lett még telítettebb
a kínálat, miközben a reklámköltségek még tovább zsugorodtak. Ugyan a lineáris televíziózás még sokáig nyereséget termelhet az
ipar sok szereplőjének, de érezhetően több szó esik a nonlineáris tartalomfogyasztásról, növekszik az on-demand tartalmak illetve
a multiscreen fogyasztás igénye. Az, hogy ennek a mérhetősége megvalósuljon, valószínűleg minden szereplőnek előnyökkel jár.
Azt érzékeljük, hogy az on-demand-en is túlmenően a TV Everywhere megállapodások egyre inkább részéve vállnak a szolgálta-
tókkal kötött szerződéseinknek. Ilyen tekintetben a tartalombázisunk méretéből adódóan előnyös helyzetben vagyunk. Szintén
az utóbbi évek fejleménye, hogy a fogyasztói kommunikációban pont a közösségi média lett a televíziózás egyik legfontosabb
szövetségese. Ez a kritikus tömeg mellett – pl. 5 év alatt Magyarországon megtízszereződött a Facebook felhasználók száma – a cé-
lozhatósággal is magyarázható. A digitális megoldások valószínűleg már rövid távon is a tartalomszolgáltatók egyik legpontosabban
mérhető és tervezhető nézőket szállító forgalmi forrásává válnak.
Kereskedelmi oldalon a márkáinkkal már nemcsak egyszerűen televízió
csatornákat szolgáltatunk, hanem egy-egy márka ernyője alatt számos szol-
gáltatást nyújtunk. Csak pár példa a mi portfóliónkból: az MTV nemcsak
ifjúsági tv, bármikor elérhető on-demand tartalom, vagy egy mega zenei ren-
dezvénymárka, de a szomszédos Romániában egy mobil előfizetési csomag
is, amelynek részeként over-the-top tartalmakat, zenei stream-et és közössé-
gi élményt is kínál.
A VIVA csatornánál is hasonló a helyzet, ami nem csak egy tévécsatorna,
a VIVA Comettel egy erős rendezvénymárka is, a legkedveltebb magyar mé-
diamárka Facebookon, a hirdetőknek pedig a műsorokhoz kapcsolódóan
különböző közösségi médiás applikációkkal tudunk még minőségibb elérést
kínálni. A márkáknak ez a sokrétű működése összetett értékesítési és mar-
ketingtudást igényel.
Amit mi a műsorelosztói partnereink felől, mint egyre fontosabb igényt ér-
zékelünk, az a nonlineáris tartalmakra irányuló fogyasztói kereslet. Rengeteg
ehhez kapcsolódó applikációmegjelenése várható. Az interaktív tévézés, vagy
közösségi tévézés, illetve az ezt elősegítő technológiai újítások mindenkép-
pen nagy jövő előtt állnak. Az innováció pedig ezek kiszolgálásában várható.
Ilyen a legkisebbeknek szóló Nick Jr csatornánkhoz kapcsolódó, lineáris és
nonlineáris területeket vegyítő My Nick Jr alkalmazás, ahol gyakorlatilag a
szülő lép elő programigazgatóvá azzal, hogy összeállíthatja, hogy melyek a
gyermekének leginkább megfelelő tartalmak, és ezeket akár „osztályozhatja”
is.
Első lépésben mi most a közép-kelet-európai régiós portfóliónkat újítjuk meg úgy, hogy mind a legkisebbek, mind a kereskedelmi-
leg leginkább releváns 18–49 célcsoport felé nyitunk. Így a 2-4 célcsoportnak szánt Nick JR idei indítása után 2014 első felében
elstartol a filmcsatornánk, a Paramount Channel is. A csatornához kapcsolódóan erős on-demand kínálatot adunk. Mivel a Para-
mount filmstúdió tulajdonosa a Viacom, a vetített filmek kb. 60-70 százaléka saját tartalom lesz, így ezeket komolyabb jogi aka-
dály nélkül eljuttathatjuk a nézőhöz. Emellett a közelmúltban kötött DIGI/RCS & RDS megállapodásnak köszönhetően sikeresen
megnöveltük a Comedy Central és a Nickelodeon gyerekcsatorna jelenlétét a magyar háztartásokban.
Miben változott a televíziós piac leginkább az
öt évvel ezelőtti állapotokhoz képest?
Miben változott a munkája
ez idő alatt?
Mi lesz a legfontosabb Viacom-innováció az elkövetkező évben?
Lakinger József
marketing- és kommunikációs vezető
(
Viacom, Kelet-Közép-Európai régió)
TV TREND
KREATÍV
11
Milyen technológiai és milyen tartalmi terüle-
teken várható innováció a kábel- és tematikus
csatornák piacán akár rövidebb, akár
hosszabb távon?
Szakmai vélemények
01