Page 12 - TV Trend melléklet

5
évvel ezelőtt éppen 2008-at írtunk, amit az utolsó „aranyévnek” is szok-
tak nevezni. Azóta szinte minden megváltozott. 5 év alatt eltűnt a televí-
zióra szánt költések közel harmada, ügyfelek tűntek el, újak jelentek meg és
nőttek nagyra. Miközben a televíziónézés rekordszinten van évek óta, egyre
több és több kábelcsatornát fogyasztunk, ezzel a kereskedelmi értékük is egy-
re nagyobb. Ma már nagyságrendileg 100 magyar nyelvű csatornánál tartunk.
Ahogy fragmentálódik a nézettség a számos kábelcsatorna irányába, úgy válik
egyre erősebbé a konszolidáció/centralizáció a kereskedőházak világában. Idő-
közben lett új médiatörvényünk és végre megnyílt az út a termékmegjelenítés
előtt. Szintén az új médiatörvény adta meg a lehetőséget az RTL Csoportnak,
hogy kábelcsatornákat vásároljon, és végre csatornacsaládban tudjunk gon-
dolkodni. Persze vannak dolgok, amik nem változnak, az RTL Klub töretlenül
őrzi piacvezető pozícióját, és immáron 10. évébe lép az (átlagáras) értékesítési
rendszerünk, ami kiállta az idők próbáját.
2008-
ban még csak az RTL Klubért feleltem, 2010 közepe óta a kábelcsator-
nák értékesítéséért is. Így azért teljesebb képet lát az ember . Mindenképpen
több lett a direkt ügyfélkapcsolat, amit szintén az új gazdasági helyzet hozott
2008
után, és persze minden ügyfélért és költésért keményebben kell dolgoz-
nunk.
Idei fejlesztés az RTL3, ami a Cool, a Film+ és az RTLII tükörblokkjait
(
azo-
nos idősávú, összehangolt reklámblokkjait – a szerk.)
jelenti. A két legnagyobb,
illetve egy harmadik, sokat ígérő kábelcsatornát gyúrtuk egybe kereskedelmi
értelemben. A célunk az volt, hogy a Tv2-nek egy új versenytársat állítsunk,
ami alulról ostromolja a konkurens pozícióját. A hosszas előkészítő munka
után az első évünk abszolút siker, akár nézettséget tekintve, akár értékesítési
szempontból. Azon dolgozunk, hogy ez a siker jövőre is folytatódjon.
Miben változott a televíziós piac leginkább az
öt évvel ezelőtti állapotokhoz képest?
Mi volt az R-Time legfontosabb innovációja
az elmúlt időben?
Miben változott a munkája
ez idő alatt?
Dudás Gergely
értékesítési igazgató
(
R-Time)
10
KREATÍV
TV TREND
Kábelpiaci helyzetkép
01