Miben változott a televíziós piac leginkább az
öt évvel ezelőtti állapotokhoz képest?
Milyen technológiai és milyen tartalmi terüle-
teken várható innováció a kábel- és tematikus
csatornák piacán akár rövidebb, akár
hosszabb távon?
Nemrég indítottátok a Hír24 című hírműsort
a Story4-en. Sikeres volt a bevezetés?
TV TREND
KREATÍV
9
Salamon József
terjesztési igazgató
(
Sanoma Digital Media)
Lényegesen több csatorna érhető el, erősebb a verseny, és ma már sem mű-
sorkínálatban, sem nézettségben nincs akkora különbség a szabadon fogha-
tó szereplők és a fizetős tévécsatornák között, mint öt évvel ezelőtt.
Már a hazai kábelpiac megszületésekor is jelen lehettem, így közel huszon-
öt éves periódust van alkalmam most átgondolni. A legnagyobb változás
szerintem az, hogy szorosabbá vált, egyfajta egymásra utaltsággá alakult
a kapcsolat a médiaszolgáltatók és a műsorterjesztők között. Ma már sok-
kal összetettebb modellekben kell gondolkozni, mint a kezdetekkor, amikor
minden egyes új tartalmat tárt karokkal fogadtak a kábelesek.
A Sanoma számára az egyik legfontosabb cél, hogy erősítse a platformok
közötti együttműködést, hiszen azt valljuk: a minőségi tartalom – termé-
szetesen némiképp eltérő formában – tévés, a netes és a mobilplatformok
számára is döntő jelentőségű.
A szeptemberben elindított Hír24 jó példája annak, hogyan lehet ugyanazt
a brandet különböző platformokra sikeresen kiterjeszteni. A Hír24 ma már
nemcsak a neten és mobilon, hanem a tv-ben is elérhető, az egyes platfor-
mok mégsem kannibalizálják egymást – éppen ellenkezőleg, közösen épí-
tik az egyre erősebb Hír24 brandet.
Miben változott a munkája
ez idő alatt?
Szakmai vélemények
01