Page 10 - TV Trend melléklet

Miben változott a televíziós piac leginkább az
öt évvel ezelőtti állapotokhoz képest?
Milyen technológiai és milyen tartalmi terüle-
teken várható innováció a kábel- és tematikus
csatornák piacán akár rövidebb, akár
hosszabb távon?
8
KREATÍV
TV TREND
Dóczi Melinda
marketingigazgató
(
Viasat)
A kis csatornák száma és jelentősége változott meg. Ma már a nagy csator-
nák nélkül is sikeres kampányokat lehet megvalósítani, bármilyen termékről
legyen is szó.
Sokkal inkább az egyedi megoldások kapják a főszerepet. Ezeknek a kampá-
nyoknak, amellett, hogy sokkal több odafigyelést igényelnek, a kockázatuk
is nagyobb. Általános, megszokott üzenetekkel viszont már nagyon nehéz
eredményeket elérni.
A legnagyobb kérdés véleményemszerint az, hogy kialakulnak-e (ésmikor) si-
keres üzletimodellek arra a jelenségre, hogy a nézők a tartalmatmár egyszerre
több képernyőn fogyasztják. Egyre több néző keresi szimultán több különbö-
ző eszközön (TV, okostelefon, laptop stb.) az őt érdeklő információkat. Ezek-
nek az információknak ideális esetben a különböző platformokon ki kellene
egészíteniük egymást. Ez nagy befolyással lesz a tartalomra is. Már most látni
a jeleit annak, hogy a műsorgyártók figyelembe veszik, hogy a programmely
információit, mely platformon szeretnék eljuttatni a felhasználóhoz. Ez egé-
szen más hozzáállást igényel. A kábel- és tematikus csatornáknak hatalmas
lehetőség ez, hiszen ők könnyebben mozgósítják az újításokra nyitottabb
társadalmi rétegeket.
Miben változott a munkája
ez idő alatt?
Kábelpiaci helyzetkép
01