Page 9 - TV Trend melléklet

TV TREND
KREATÍV
7
Ügynökségi oldalról (UM) átkerültem a médiaértékesítés oldalra (Atmedia), közben belekóstoltam az online megoldásokba is
(
Mindshare). Ez utóbbi nagyon tudatos volt, hiszen előbb-utóbb szervesen összekapcsolódik a tévé és az online, és erre készen
kell állni, szemléletváltásra van szükség. Az igazi érték a mai munkaerőpiacon a területek együttes ismerete és az ott szerzett
tapasztalat. A médiamunkában a szakmaiság máig is alap, fogalmazzunk úgy, hogy ez a belépési küszöb – de a hangsúly közben
áttevődött az árakra, erős az árverseny. Fontos még, hogy az emberi erőforrások minősége megváltozott. Kevesebb az igazán
tapasztalt, drága szakember, több a kevésbé felkészült, második illetve harmadik vonalas munkaerő. Emiatt több edukációt kell
alkalmaznom a munkámban nap mint nap. Ma már ugyanakkora eredményért jóval többet és jelentősen hatékonyabban kell
dolgozni.
Miben változott a mukája
az elmúlt öt évben?
Milyen technológiai és milyen tartalmi terüle-
teken várható innováció a kábel- és tematikus
csatornák piacán akár rövidebb, akár
hosszabb távon?
A tartalomban az elmúlt években hangsúlyossá váltak a non-spot (
nem hagyományos reklámalapú – a szerk.
)
megoldások.
Nagy áttörés nem történt, de ezek a megoldások látványos referenciaként tudnak működni. A saját gyártás jelentősége köz-
ben nő, ez lehetőséget ad szofisztikáltabb non-spot megoldások alkalmazására a branded content és a brand content terén.
A technológiát illetően megjelentek a multiscreen megoldások. A tévé, smart tévé, telefon, tábla és online platformokhoz
csatlakozott a social media, ahol interaktívabb kapcsolat van a néző és a műsorvezető között. Elterjedtek a live stream meg-
oldások (lásd: sportesemények), eljött a kattintható tévészpotok ideje, a tévécsatornák pedig HD-sednek. A mérés és kutatás
terén ma már technológiailag lehetséges a real time adatfelvétel is. A Time Shifted Viewing (TSV) új elszámolási kérdéseket
vethet fel, hiszen a kampány leállása után is keletkezhet nézettség.
A marketinget illetően javult a médiabarterek hatékonyabb kihasználása. Erősödött a saját média építése és magasabb szintű
kihasználása, illetve a szerzett média egyre tudatosabb használata. Gyakorivá vált a különböző márkák közötti összefogás,
az erőforrások megosztása.
Szakmai vélemények
01