hirdetés
hirdetés
hirdetés
hirdetés

Vámos Éva cikkei

  #1
2006-12-12 00:00:00
A hirdetők többsége várhatóan az idei szinten hagyja, vagy csökkenti marketingbüdzséjét 2007-ben. A cégek a kommunikációs stratégia átalakításától remélik, hogy a megszorítások nem vezetnek márkáik meggyengüléséhez.
  #2
2006-12-12 00:00:00
Még mindig a levélküldemény a hirdetők által leginkább kedvelt direktmarketing-eszköz, de egyre népszerűbb az email- és mobilmarketing is – derült ki egy nemrégiben publikált átfogó ágazati felmérésből. A dm-re fordított hirdetői büdzsék összege a közterületével vetekszik – tudtuk meg ugyanebből a kutatásból.
  #3
2006-11-16 00:00:00
Némelyik rádió bevételei között már harminc százalék körül van a nem szpothirdetésekből származó bevételek aránya. További növekedés várható, bár a médiaszabályozás ezt sok esetben gátolja.
  #4
2006-11-16 00:00:00
Minőségi kutatásokkal győzködik a rádiók a hirdetőket és a médiaügynökségeket a médium hatékonyságáról, és úgy tűnik, talán nem is eredménytelenül. A médiaügynökségek szkeptikusabbak a kutatások hatékonyságával kapcsolatban.
  #5
2006-11-16 00:00:00
Talán soha ilyen gyorsan annyi ügyfelet nem szereztek a bankok Magyarországon az elmúlt tizenöt évben, mint idén augusztusban a kamatadó bevezetéséhez kapcsolódó kommunikációs roham során. Kérdés, fenn tudják-e tartani hosszabb távon a megnövekedett érdeklődést.
  #6
2006-10-09 00:00:00
Egyelőre vegyes szerepben ugyan, de megjelentek a hazai vállalatoknál a trade marketinggel foglalkozó munkatársak.
  #7
2006-10-09 00:00:00
A hipermarketek kizárólagos szerződései alaposan átalakították a hoszteszpromóciókra és fieldmarketingre szakosodott ügynökségek piacát.
  #8
2006-10-09 00:00:00
Kevéssé lelkesek a legnagyobb autómárkák képviselői az autóplázák hazai megjelenése miatt, mert veszélyben érzik az egyedi arculatukat. A márkakereskedők másképpen gondolkodnak, mert a plázákban gyorsan fogynak a helyek.
#9
2006-09-14 00:00:00
Alig van Magyarországon olyan felsőoktatási képzés, amely speciálisan a reklámügynökségi munkára készítene fel. Pedig nagy szükség lenne rá.
#10
2006-09-14 00:00:00
A cégek elégedettek a felsőoktatásból kikerült marketingesek elméleti ismereteivel. A szükséges gyakorlati tudást belső képzéseken adják át az új munkatársaknak.
  #11
2006-09-14 00:00:00
A promóciók mellett idén a termékekre koncentráltak a dohánygyártók: több márka is átalakította színkódját, és néhány brand árcsökkentést hajtott végre. Szokatlan kommunikációs csata egy korlátozott törvényi, de komoly anyagi lehetőségekkel rendelkező szegmensben.
  #12
2006-09-14 00:00:00
Tömegmédiumokban is találkozhatunk a vezető nemzetközi bankkártyatársaságok hirdetéseivel, pedig logikusan inkább B2B kommunikációra lenne szükségük, és nem a fogyasztókat, hanem legfontosabb partnereiket, a bankokat kellene megcélozniuk.
  #13
2006-07-04 00:00:00
Nem bolygatta meg a luxusszálloda-piacot a felújított New York Palotában nagy sajtóvisszhangot keltve megnyíló New York Palace Hotel, mivel folyamatosan egyre több turista érkezik Budapestre, és hatalmas az igény az osztályon felüli szolgáltatásokra. A vetélytársak figyelnek, de a megszokott kommunikációs stratégiájukat követik.
  #14
2006-07-04 00:00:00
Egyelőre nem sok magyar hirdető célozza meg reklámjaival a határon túli magyarokat, és a regionális kampányok is ritkák. Pedig ezt számos médium tenné már lehetővé, amelyek ösztönözni is próbálják erre megrendelőiket.
  #15
2006-06-06 00:00:00
A stratégiai gondolkodás általános vélekedés szerint segíti ugyan a hatékony kommunikációt, a legtöbb ügynökségnél a stratégiai tervezők a gyakorlatban sokszor mégis inkább az ügyfélkapcsolati részleg munkáját végzik. Mindez csak a távoli jövőben változhat jelentősen.
  #16
2006-06-06 00:00:00
Magyarországon is megjelent a drogéria-világ farkasaként számon tartott diszkontlánc, a Schlecker. A konkurencia egyelőre kivár, pedig a tét nem kicsi: a harc tétje a piac újraosztása.
  #17
2006-06-06 00:00:00
A megbízók sokszor nem tekintik a kommunikációs stratégiájuk részének szakmai rendezvényeiket. Többnyire maguk szervezik ezeket az eseményeket, és azt sem tartják fontosnak, hogy ezek a megjelenések pontosan illeszkedjenek a cég marketingstratégiájába – derült ki az Extreme, a TNS Hungary és a Kreatív közös kutatásából.
  #18
2006-06-06 00:00:00
Specializált szolgáltatásokkal és alacsony árakkal tudnak piacot szerezni a kis piackutató cégek nemzetközi hátterű vetélytársaikkal szemben. A nagyok szerint az árverseny a minőség romlásához vezethet, és veszélybe sodorhatja a szakma hitelét.
  #19
2006-05-05 00:00:00
Magyarországon nem váltott ki a németországihoz hasonló kommunikációs és szponzorációs lázat a nyári futball-világbajnokság – eddig legalábbis. A megkérdezett szakemberek szerint egészen más lenne a helyzet, ha a magyar válogatott kijut az eseményre.
  #20
2006-05-05 00:00:00
A nemzetközi példák azt mutatják, hogy a sikeres direkt marketing kampányhoz elengedhetetlenek az igényes kreatívanyagok és a korszerű DRM-rendszerek. Nálunk a legtöbb cég az olcsó megoldásokat részesíti előnyben, aki viszont áldoz a minőségre, többnyire jól jár.
  #21
2006-04-06 00:00:00

Az állateledel-piacon az elmúlt néhány évben majdnem minden előfordult, ami nehézzé teszi egy marketinges életét: megjelent több mint száz új brand, erősödött a feketepiac, és egyre erősebbek lettek a saját márkás termékek a szegmensben.

#22
2006-04-06 00:00:00
Hogyan kommunikáljon egy cég, ha a célcsoportjába majdnem mindenki beletartozik, az üzenet pedig meglehetősen bonyolult? A szoftvercégek számára nem az ATL, hanem az események, a pr- és más BTL-eszközök jelentik a megoldást.
  #23
2006-04-06 00:00:00
Az elmúlt években hatalmas fejlődésen ment keresztül a magyarországi mobilszolgáltatók CRM-tevékenysége, amivel valamennyi szektort tekintve minden jel szerint szinte egyedül vannak.
  #24
2006-04-06 00:00:00
Szerencsésen bővítette márkaválasztékát az utóbbi években a Pepsi Cola, és ennek hatása az üzleti eredményekben is megmutatkozott.
#25
2006-03-07 00:00:00
Az RTL Klub kisebbségi tulajdonosának Sport Klub nevű csatornája versenybe szállt az eddigi piacvezető Sport1 és Sport2 csatornákkal.
#26
2006-03-07 00:00:00
Alkalmazkodjunk a gyorsan változó világhoz, és ahelyett, hogy a márkahűség kialakításán fáradoznánk, rukkoljunk elő mindig új márkákkal! – javasolja az egyik elmélet. Ez azonban Magyarországon nem így működik.
#27
2006-03-07 00:00:00
Üresek lesznek a stadionok a téli olimpia megnyitóján – rémisztgette a sajtó az olvasókat, miután az év elején még alig voltak megkötött reklámszerződések, és az Alitalia is a verseny nyitónapjára tervezett egy sztrájkot. A szervezők azonban jól altatták el a kételyeket.
  #28
2006-02-06 00:00:00
Szerény marketingbüdzséből is a vártnál jobban teljesített a Beate Uhse német szexbolthálózat első magyarországi üzlete. A cég további terjeszkedést tervez.
  #29
2005-12-06 00:00:00
A minőségi tartalommal feltöltött márkasite drága, éppen ezért sokan inkább a szponzorációt választják. A legjobb a két megoldás együttes használata, erre azonban csak kevés cégnek futja.
  #30
2005-12-06 00:00:00
Bár a Fészekrakó program korhatárának 30-ról 35-re emelése elvileg egy tőkeerős célcsoportot jelent a bank-hitelek szempontjából, a Kreatív által megkérdezett pénzintézetek nem fogtak kommunikációs offenzívába.
  #31
2005-12-06 00:00:00
Rekordszinten áll az olajár, de a benzinkutak az utóbbi hónapokban nemigen változtattak kommunikációs stratégiájukon. A szegmens jól teljesít, a magyar fogyasztó ugyanis – ha morog is egy kicsit – változatlanul hajtja az autóját, különösebb márkahűség nélkül.
  #32
2005-11-11 00:00:00
Mit csinál egy állami vállalat kommunikációs osztálya válsághelyzetben? Van-e egy állami cégnek kommunikációs osztálya? Létezik-e válságkommunikációs terv, ha beüt a krach? A Kreatív három, az utóbbi időben bajba került állami vállalatnál járt utána, vajon a kommunikáció segítette-e, netalántán hátráltatta a válság kezelését.
  #33
2005-11-11 00:00:00
A Malév a légiközlekedési ágazat konjunktúrájának köszönhetően olyan helyzetben van, hogy nem megfelelő kommunikációval sem igen tudna rontani az eredményein.
  #34
2005-11-11 00:00:00
A luxusingatlanok piacán kelendőek a lakások, ezért az értékesítők nincsenek különösebb kreativitásra kényszerítve. Ezen kár lenne keseregni, a hirdetések ugyanis tökéletesen ellátják a feladatukat.
hirdetés
hirdetés
Görögország és a közmédia.
Mármint olyan, ami repül.
Gúzsba kötve krízist kezelni, ez a kihívás.

Lehet-e figye­lemfelkeltő, minőségi csomagolásterveket készíteni mindössze két színből?

Mark Zuckerberg, mint magyar márkanagykövet.

Egy mérkőzés hálózatilag elemezve.

hirdetés
Legolvasottabb
Legtöbb hozzászólás