20 milliós bírság a Telekomnak
Tisztességtelen kereskedelmi gyakorlatot folytatott a Magyar Telekom (MT), amikor egyes kommunikációs eszközökön nem közölte, hogy a „3000 perc ajándékba” szlogennel népszerűsített ajánlata csak bizonyos feltételekkel érvényes – határozott a Gazdasági Versenyhivatal (GVH), amely húszmilliós bírságot rótt ki a szolgáltatóra.
Az MT kampányának főüzenete az „Összehozunk Benneteket - 3000 perc ajándékba” szlogen volt. A kedvezményt azonban bizonyos csomagokhoz – köztük a reklámok 2008 végi sugárzásakor „meglehetősen népszerű” Domino Quickhez – nem lehetett igénybe venni, csak új előfizetésekre vonatkozott, és az ajándék perceket csak hálózaton belül, éjszaka és munkaszüneti napokon lehetett felhasználni.
A GVH nem azt vizsgálja, hogy az akcióból egyes csomagok miért maradtak ki: az eljárás arra irányul, hogy az akcióról megfelelő formában tájékoztatta-e a szolgáltató a fogyasztókat. A hatóság szerint a tévében elhangzó „év végéig minden új T-Mobile előfizetés mellé 3000 percnyi beszélgetést ajándékba adunk” állítás valótlan volt, a többi felületen pedig „új Domino- és általános előfizetőknek” szólt az akció, amit a GVH megtévesztőként értékelt.
A versenyhatóság súlyosbító körülményként értékelte, hogy korábban hasonló ok miatt többször marasztalta el a Magyar Telekomot.