88 magyar nevezés a Golden Drumon
Megnőtt a hazai ügynökségek önbizalma vagy fellendült a magyar reklámpiac – az idei Golden Drum reklámfesztiválra harminc százalékkal több munkát neveztek a magyarok, mint tavaly. A legnépszerűbb kategória az interaktív és a média, a legtöbb nevezést az Ogilvy küldte be.
Az évről évre csökkenő magyar nevezésszám idén végre fordulatot vett a Golden Drum nemzetközi reklámfesztiválon, a tavalyi 67-hez képest ugyanis közel egyharmaddal több, összesen 88 pályázat érkezett a szervezőkhöz hazánkból. Ez ugyan még nem éri el a tavalyelőtti 99-et, és még kevésbé a 2007-es 104-et, de az eddig lefelé ívelő grafikon immáron felfelé kunkorodik, és ez is örvendetes jele lehet akár az ügynökségek önbizalom-növekedésének, akár a reklámpiac fellendülésének.
A Golden Drum idei zsűrije a Portorozs és Piran szellemét feldolgozó Genius Loci plakátkiállításra nevezett munkákkal együtt összesen 1964 munkát fog értékelni, tíz kategóriában, ami globális szinten óriási visszaesést jelent a tavalyi 2474-hoz képest, és még nagyobbat a 2008-as 2573-hoz, ugyanakkor növelheti a magyar nevezések esélyét.
A legtöbb magyar nevezés idén 14-14 munkával az interaktív és a média kategóriában érkezett a szervezőkhöz, míg globális szinten a sajtó kategória bizonyult legnépszerűbbnek 363 pályamunkával. A sajtót az összes országból beküldött nevezéseket tekintve a média és az outdoor követi 235 és 234 pályázattal.
A 88 magyar nevezésből 13 a plakátversenyen száll harcba, a maradék 75 az ügynökségek versenyein mérkőzik meg a nemzetközi mezőnnyel. Ide a legtöbb nevezést, összesen 18-at az Ogilvy küldte be, amelyet a DDB követ 13 nevezéssel. Nyolc-nyolc díjra pályázik a Grey és a Leo Burnett, ötre az ACG, a Cluso és a Laboratory Ideas, három-három nevezést küldött be a Carnation és a Saatchi & Saatchi. Két pályázattal indul Portorozsban a HD Group, eggyel-eggyel pedig a Café Creative, a Friendly Digital, az Universal McCann és a Young & Rubicam. Megbízók közül Magyarországról csak a Vodafone szerepel a nevezők között.
Tavaly egyetlen magyar díj született a Golden Drumon, az akkor debütáló pr kategóriában a Próbakő nyert arany dobverőt a Viasat Historynek készített regionális kampányával.
Az összes és a magyar nevezések száma az utóbbi években | ||
Év | Összes | Magyar |
2006 | 2576 | 139 |
2007 | 3103 | 104 |
2008 | 2573 | 99 |
2009 | 2474 | 67 |
2010 | 1964 | 88 |
A kategóriák összes és magyar nevezésszáma 2010-ben | ||
Kategória | Összes | Magyar |
Film | 229 | 3 |
Sajtó | 363 | 7 |
Outdoor | 234 | 12 |
Rádió | 69 | 3 |
Design & art direction | 182 | 8 |
Interaktív | 200 | 14 |
Média | 235 | 14 |
Pr | 89 | 5 |
Reklámkampány | 120 | 9 |
Genius Loci | 243 | 13 |
Összesen | 1964 | 88 |