hirdetés
hirdetés

A gyógyvíztől jön majd sok turista Magyarországra

2010-12-15

A Magyar Turizmus „Új Vizeken” címmel jelentette be a jövő évi marketingtervét, amiről azt írják, hogy „új szemléletet tükröz”. Stratégiai márkakommunikáció, értékesítés-ösztönzés, új piacok, keresletgenerálás, víz.

Új szemléletet ígér a Magyar Turizmus jövő évi, „Új Vizeken” című marketingterve. A Magyar Turizmus sajtóközleményében az áll, hogy „a korábbiaktól eltérő alapelvekre” épül, legnagyobb újdonságként pedig a stratégiai márkakommunikáció kül- és belföldi megjelenését jelölik meg.

A szakmát be akarják vonni az értékesítési-tevékenység fokozásába, a küldőpiacokat máshogy osztják fel, és a keresletgenerálást tartják elsődleges feladatnak.

A víz az úr

A Magyar Turizmus úgy látja, hogy hazánk turisztikai kínálata sokszínű, de nem tartalmaz emblematikus elemeket. A szervezet szakítani kíván a tematikus évek gyakorlatával és egy olyan „termékelőnyt” jelöl meg, amely „Magyarország piaci sikerének záloga” lehet, ez pedig a gyógyvíz. A szervezet szerint ugyanis „releváns termékelőnyünk”, hogy gyógyvíz-nagyhatalom vagyunk, és erre kell felfűzni a stratégiai márkakommunikációnkat. Ennek egyébként nemrég már láttuk igen szép előzménypéldáját a Budapest Winter Invitation kampány keretén belül, amit a Cluso készített.

A beszámolóban azt írják, hogy „az ehhez hitelesen kapcsolódó rekreációs turizmusra építve a globális keresleti trendeknek megfelelő, nemtől, kortól, nemzetiségtől független turisztikai márkapozíciót foglalhatunk el.” Hozzáteszik továbbá, hogy igazi ereje abban áll, hogy „a magyar turisztikai marketingkommunikáció történetében először” a síeléshez és tengerparti nyaraláshoz hasonlóan rendszeres visszatérésre ad okot. Ez pedig alapot teremt a következetes kommunikációra.

Stratégia és taktika

A központi stratégiai kampányok célja elsősorban nem Magyarország, hanem a belföldi utazások koncepciójának újrapozícionálása lesz. „A belföldi turizmus üzleti problémája nem önmagában a belföldi utazások, hanem a vendégéjszakák eltöltésével járó utazások hiánya” – értékel a szervezet, célcsoportként pedig azokat veszi célba, akik rendelkeznek utazásra fordítható megtakarítással, de azt jellemzően külföldi utazásra vagy egyéb fogyasztási cikkekre költik.

A Torkos Csütörtökhöz és a Fesztivál Programajánlóhoz hasonló kezdeményezéseket erősebb médiajelenléttel, újszerű eszközökkel kívánják központilag támogatni.

Az utazók általános és részletes tájékoztatásában egyaránt az internetre helyezi a hangsúlyt a Magyar Turizmus, ezzel pedig jelentős megtakarítást vár, hiszen a nyomtatott kiadványokra kevesebbet kell így fordítania.

A társaság internetes tevékenysége azonban az általános kommunikáció részeként nem országok, hanem célcsoportok szerint különválik majd. A turistának szóló hungary.com, illetve itthon.hu oldalakat úgy szerkesztik újra, hogy a szolgáltatók minél közvetlenebb elérését tegye lehetővé – ideális esetben foglalási opciókkal, az azonnali értékesítés érdekében.

A társaság újonnan kialakítandó vállalati honlapja a szakmai információk megjelentetése mellett a partnerekkel való kapcsolattartást szolgálja. E három központi honlap mellett az egyes kommunikációs kampányokhoz kapcsolódóan továbbra is üzemeltet ideiglenes oldalakat a szervezet.

Film és konferencia

A Magyar Turizmuson belül korábban létrejött Stratégiai Partnerkapcsolatok Irodát a társaság az új piacok, új lehetőségek feltárását követően bővíteni kívánja. A szervezeten belül ezért új szervezeti egység alakul ki Bolygócsoport néven az új piacokkal, új termékekkel, új partnerekkel kapcsolatos feladatok ellátására. Tevékenységének fő célja szintén a szakmai értékesítés-ösztönzés elősegítése. A Bolygócsoportnak az egyik kiemelt feladata lesz a magyarországi filmforgatásban rejlő országpromóciós lehetőségek kiaknázása.

A hazai konferenciaturizmus forgalmának növelése a jövő évtől a társaság elsődleges szakmai tevékenységei közé tartozik. A megerősített hivatásturisztikai szakcsoport létrehozásának célja a nemzetközi szervezeti tagságokból (ICCA, UIA) fakadó üzletszerzési lehetőségek legteljesebb kiaknázása.

Általános üzleti célja a társaságnak a konferenciaturizmus forgalmának 5 százalékkal való növelése. A már működő Konferencia Nagyköveti Program 2011. évi célkitűzése legalább három, 500 és 2000 fő közötti, illetve tíz 500 fő alatti nemzetközi konferencia megszervezése. A már szintén bevezetett sportnagyköveti program jövő évi célja három nemzetközi sportesemény rendezési jogának elnyerése.

Más célországok

„A nemzeti turisztikai marketingszervezet véges forrásai miatt nem mindenhol lehet jelen marketingkommunikációval” – írják. A társaság ezért az egyes célországokat két kategóriába – B2C (business to consumer), illetve B2B (business to business) piacok – sorolta üzleti potenciál, trendek és utazási szokások szerint. Az ehhez képzett súlyozott mutatószám meghatározásánál figyelembe vette a vendégéjszakák számát és növekedési (csökkenési) ütemét, valamint az adott piac szervezett utazásainak arányát.

Az B2C csoportba tartoznak azok az országok, ahonnan a turisták jellemzően egyénileg, vagy nagy számban érkeznek, ezekben a lakossági kommunikáció fog dominálni. Ezzel szemben a B2B országokból nézve Magyarország távoli, egzotikus úti cél, ezért a turisták kevesebben, és jellemzően szervezetten, azaz utazási irodákon keresztül érkeznek.

Az üzleti elvárás szerint 2011-ben a külföldi vendégéjszakák 3,4 százalékkal, míg a belföldiek 2,7 százalékkal fognak nőni.

A teljes marketingterv, valamint az egyes célpiacok projektekre lebontott értékesítési tevékenysége, amelyekhez a nemzeti turisztikai marketingszervezet csatlakozási lehetőséget kínál, letölthető a Magyar Turizmus Itthon.hu címen elérhető honlapjának Szakmai Oldalain belül.

(forrás: Kreatív Online)
hirdetés
hirdetés