A minőséget választjuk az ár helyett a GfK szerint
2010-04-28
A GfK szerint a fogyasztók inkább a minőséget választják. Csökken az élményszerű bevásárlások aránya, és még mindig a hipermarketek a legnépszerűbbek.
A vásárlók eleve rendelkeznek bizonyos elvárásokkal az egyes kereskedelmi csatornák felé – derül ki a GfK Shopping Monitor 2009/2010 című tanulmányából. A kutatás azt vizsgálta, mennyire tudatosak a fogyasztók a bevásárlóhely kiválasztásában, illetve az üzleten belüli minőséget és választékot illetően.
A vizsgálatból kiderül, a boltválasztásnál a három legfontosabb tényező a minőség-frissesség, az ár és a választék, emiatt csökken az élményszerű bevásárlások aránya is.
Külön érdekesség, hogy az árszínvonallal kapcsolatos elégedettség kevés súllyal esik latba, még a komoly árverseny ellenére se lehet ezzel meghatni a fogyasztókat.
A kutatás szerint a minőség elsősorban a drogériákban és szupermarketekben fontos, a választék inkább a hipermarketekben, míg az árszínvonal a diszkontokban számít jelentősen.