hirdetés
hirdetés
hirdetés

A szomszédunké az első két GP

A bukaresti McCann Erickson csokikampánya vitte el Cannes-ban idén az első fődíjakat: a direkt és a promo & activation kategóriában. A pr-kampányok közül a zsűri szerint egy ausztrál bank projektje volt a legjobb.

hirdetés

Magyar ügynökségnek ugyan nem kellett izgulnia, a külföldiek közül több mint 480 nevezés gazdája várta a hétfő esti cannes-i díjátadó gálát, hogy kiderüljön, ki viszi haza az első oroszlánokat 2011-ben.  Elsőként a promo & activation, a direkt és a pr kategóriák díjazottjaira derült fény: előbbi kategóriában 55, direktben 57, pr-ben pedig 39 díjat osztottak ki idén. Ez egyben azt is jelenti, hogy a zsűrik szigorúbbak lettek a korábbinál, és nem osztogatják olyan könnyelműen az oroszlánokat. Tavaly ugyanis jóval kevesebb nevezés között több vagy ugyanannyi díjat osztottak ki: promo & activation kategóriában 55-öt, direktben 75-öt, pr-ben 44-et.

Promo & activation és direkt kategóriában egyaránt egy számos shortlistes helyet begyűjtő román munka vitte el a 2011-es Grad Prix-t: a Kandia Dulce Rom nevű csokoládémárkájának készített, nemzeti érzelmekre építő médiahekk és a hozzá kapcsolódó integrált kampány szinte az egyetlen munka volt a régióból, ami az első három kategória döntőjébe került. (Ezen kívül egyetlen, szintén román munka volt a pr-shortlisten, a Webstyler Bukarest magashegyi sportokat népszerűsítő kampánya.)

American Rom

A  bukaresti McCann Erickson munkája mellett promo & activation kategóriában három ügynökség kapott arany oroszlánt: egyet a DDB Szingapúr egy online zenebolt kampányáért, egyet a hamburgi Jung von Matt a Save as WWF kampányért, kettőt pedig a boulderi 4th Amendment Wear saját alsóneműinek népszerűsítéséért – ez utóbbi kettőt a Leo Burnett is esélyesnek tartotta idei előrejelzéseiben. 

Musical Fitting Room

Save as WWF

4th Amendment Wear

Az öt arany mellett 17 ezüst és 32 bronz talált gazdára a kategóriában, ahogy azt sejteni lehetett, a legtöbb, összesen tíz díj az Egyesült Államok ügynökségeinél kötött ki. 

Bár promo kategóriában a Droga5 Decode Jay-Z with Bing kampánya csak bronzot kapott, a direkt mezőnyben aranyat ért, akárcsak a tavalyi agyondíjazott kampányra válaszokat adó Old Spice Responses, aminek a szakértők szintén különösen nagy esélyeket jósoltak. Ebben a kategóriában összesen tíz aranyat osztottak ki, a JWT New York Burma című, emberi jogokért küzdő kampánya ebből kettőt is bezsebelt.

Old Spice Responses

Burma

A kategóriában a Grand Prix és a tíz arany mellett 15 ezüst és 31 bronz is gazdára talált. A kategória nyertesei a németek és amerikaiak: mindkét nemzet hét-hét oroszlánt vihet haza, bár az amerikaiak ebből négy aranyat, a németek – akik pedig sokkal több shortlistes helyet szereztek – pedig csak bronzot és ezüstöt.

A harmadik évében járó pr-ben a fődíj – akárcsak az első évben – egy ausztrál munkáé lett, a melbourni Clemenger BBDO National Australia Banknak készített Break up című kampányáé, amelynek során a bank látványosan, több eszközön szakított a többi bankkal.

Break up-sorozat



Akárcsak a direktben, itt is kereken tíz arany oroszlánt nyújtott át a zsűri a hétfői díjátadón, köztük kettőt egy klasszikus pr-ügynökség, a londoni PLMR (Political Lobbying & Media Relations) a Durand Academynek készített projektjéért. A legtöbb, összesen kilenc oroszlánt pr-ben amúgy is az angolok gyűjtötték be, ráadásul főleg pr-ügynökségek: a Burson-Marsteller két ezüstöt, a Onevoice és a Hill & Knowlton pedig egy-egy ezüstöt. Hét pr-oroszlánt visznek haza az amerikaiak – de innen kizárólag kreatívügynökségek.

A díjátadón jelentették be az év direkt ügynöksége cím kitüntetettjét is, amely ezúttal az argentin Ogilvy lett. Az ügynökség a direkt és a promo kategóriában megszerzett két arannyal, három ezüsttel és két bronzzal vívta ki ezt az elismerést. Ebből két aranyat a Coca-Cola Friendship Mashine kapott, három ezüstöt és egy bronzot pedig a Spread the TEDx.

Coca-Cola Friendship Mashine

Spread the TEDx

Az év direkt ügynöksége rangsorban második a stockholmi Akestam Holst lett, a harmadik pedig szintén egy Ogilvy-ügynökség, mégpedig a brazíliai.

(forrás: Kreatív Online)
hirdetés

kapcsolódó linkek

Ha hozzá kíván szólni, jelentkezzen be!
 
hirdetés
Legolvasottabb
Legtöbb hozzászólás
hirdetés

Itt a tavasz, ami egyben azt is jelenti, hogy a Hornbach új kampánnyal jelentkezik. Szerencsére nem változtattak az eddig bevált humoros megközelítésen.

Az elektromos hajtásrendszereket fejlesztő és szállító társaság meghívásos tenderen választott ügynökséget.

Szakértőket is bevonnak a  munkába, hogy a rovat edukálja is az olvasókat.

A szpotban a VOLT és a Sziget most csendes helyszíneit járja körbe a Jeep hazai márkanagykövete.

Május 27-én válik elérhetővé 50 ország mellett itthon is a BTS Menü a McDonald'sban.

hirdetés
hirdetés