hirdetés
hirdetés
hirdetés

AdAge - a legnagyobb hirdetők

Az AdAge amerikai kommunikációs szaklap idén is elkészítette éves jelentését a tavalyi év legtöbbet költő hirdetőiről és legkeresettebb ügynökségeiről. A globális toplista szerint messze a legnagyobb hirdető a Procter & Gamble (P&G), Magyarországon a Magyar Telekomot (MT) tulajdonló Deutsche Telekom (DT) vezet. A legtöbb globális ügyféllel rendelkező hálózati ügynökség az Euro RSCG lett.
hirdetés
Az AdAge novemberben publikált éves jelentésében azt mérte, hogy 2006-ban mely hirdetők költöttek a legtöbbet globálisan, emellett pedig adatokat közöl régiós és országos bontás szerint. A lap felmérte azt is, hogy az egyes hálózati ügynökségek hány ügyféllel, hány régióban és országban működtek együtt.

Az adatok alapján összeálltak a legtöbbet költő hirdetők, és a legtöbb ügyféllel rendelkező ügynökségek listái.

A globális hirdetők listáját toronymagasan vezeti a P&G, több mint nyolc és fél milliárd dolláros költéssel, majd az Unilever következik feleannyi, vagyis négy és fél, illetve a General Motors (GM) három milliárd 353 millió dollárral.

Az első három hirdető toplistája változatlan 2005-höz viszonyítva, a negyedik és ötödik helyen történt egy helycsere: az idén negyedik L'Oreal tavaly az ötödik volt, ezt a helyet most a Toyota foglalja el. A top 10 további tagja sorrendben: a Ford, a Time Warner, a Nestlé, a Johnson&Johnson (J&J) és a Daimler Chrysler.

Összesítésben a legtöbbet az autóipari szektorban költötték a hirdetők, 22 milliárd 195 millió dollárt, a szépségipar 19 milliárd 526 millió dollárt vonzott, a média és szórakozás kategóriában a harmadik helyen pedig kilenc és fél milliárdot fordítottak kommunikációra és marketingre a vállalatok.

Magyarországon a TNS Media Intelligence adatai alapján dolgozott az AdAge - nálunk a legnagyobb hirdető a DT volt, 105,5 millió dolláros, azaz több mint 18 milliárd forintos költéssel, a dobogó második helyén a világelső P&G áll 98,4 millió dollárral a harmadik pedig az Unilever 87,3 millió dollárral.

A DT magyarországi költése egyébként kiugróan magas a régióban: egyedül Szlovákiában - ahol szintén vezeti a listát - költött többet a vállalat, 131 millió dollárt. A közép-kelet európai régió országai közül pedig egyedül Lengyelországban költött többet egyetlen hirdető: ott az Unilever vezet 139 millió dollárral.

A legtöbbet foglalkoztatott hálózati ügynökségek listáját az Euro RSCG vezeti: a Havas csoporthoz tartozó hálózat 42 globális ügyféllel rendelkezik. Második az IPG-s McCann Erickson 40 klienssel, a harmadik helyet a WPP konszernhez tartozó Ogilvy & Mather szerezte meg 35 ügyféllel.
(forrás: Kreatív Online)
hirdetés
Ha hozzá kíván szólni, jelentkezzen be!
 
hirdetés
Legolvasottabb
Legtöbb hozzászólás
hirdetés

Itt a tavasz, ami egyben azt is jelenti, hogy a Hornbach új kampánnyal jelentkezik. Szerencsére nem változtattak az eddig bevált humoros megközelítésen.

Az elektromos hajtásrendszereket fejlesztő és szállító társaság meghívásos tenderen választott ügynökséget.

Szakértőket is bevonnak a  munkába, hogy a rovat edukálja is az olvasókat.

A szpotban a VOLT és a Sziget most csendes helyszíneit járja körbe a Jeep hazai márkanagykövete.

Május 27-én válik elérhetővé 50 ország mellett itthon is a BTS Menü a McDonald'sban.

hirdetés
hirdetés