hirdetés
hirdetés

Arena Plaza - zűrök a marketingtender körül?

2008-05-08
A tavaly novemberben nyílt Arena Plaza marketingstratégiát váltott, és tenderen keresett új reklámügynökséget a bevezető kampányon dolgozó Young & Rubicam után. A pályázatot érvénytelennek nyilvánították, majd a megbízást – tender nélkül – egy olyan frissen alapított cég, a Nuance kapta, amelyet az egyik korábbi pályázó munkatársai hoztak létre.
Alig pár hónappal az indulás után új üzemeltetője, marketingstratégiája és kreatívügynöksége van az Arena Plazának. A bevásárlóközpont tulajdonjogát még tavaly a Sir Alex Ferguson nevével fémjelzett aAIM befektetői csoport szerezte meg, amely az üzemeltetést nemrégiben a nemzetközi DTZ-re bízta.

A cég megújult stratégiával és kommunikációval kívánja megerősíteni az Arena Plaza magyarországi és regionális szerepét, ennek kapcsán pedig új ügynökségi megbízásokat adott. A reklámfeladatokra meghirdetett januári tenderen a megbízó tájékoztatása szerint a DDB, a Sylva, a bevezetőkampányon korábban dolgozó Young & Rubicam, a Café Reklám és a Nub Communications indult. Az utóbbi pályázó indulását a DTZ érvénytelennek nyilvánította, így indokolva: „a cégbírósági nyilvántartásokban nem szerepelt, ezért cégként értelmezhetetlen volt, továbbá a nevükben eljáró szakemberek személyes szerepvállalása sem volt megnyugtatóan tisztázott”.

A Kreatív Online úgy tudja, hogy a tender résztvevői közül kiesett Nub Communications pályázata az Aera MHC ingatlankommunikációs cég anyagát takarta, amit az is megerősít, hogy a nubcommunications.com domain tulajdonosa Németh Bálint, az Aera MHC ügyvezetője – aki lapunk megkeresésére nem kívánt nyilatkozni az ügyben.

Az Aera egyébként már volt kapcsolatban az Aréna Plazával: a honlapjukon megjelentek szerint az ügynökség 2006 és 2007 között az Aréna Plaza B2B marketingakcióiért felelt, és többek között az Arena Plaza vállalati imázsfeladatai tartoztak a céghez.

Az Aréna Plaza tenderén végül nem született eredmény. „A pályamunkák nem azokat az eredményeket hozták, amire számítottunk” – indokolta ezt a Kreatív Online-nak Egyed Krisztina, az Arena Plaza marketingigazgatója. A megbízást ezután egy újonnan – a cégbírósági adatok szerint február közepén – alapított ügynökség, a Nuance kapta, a megbízó tájékoztatása szerint „a kreatív stáb személyes referenciamunkái alapján”. Az alig három hónapja működő ügynökség referenciáira vonatkozóan a marketingigazgató nem említett példákat.

A Nuance ügyvezetője és résztulajdonosa egyébként az a Mihály Ágnes, aki a januári tender idején még az Aera MHC munkatársaként dolgozott, korábban pedig a D’Arcy Avenue accountjaként az Árkád Bevásárlóközpontért felelt – akkor, amikor az Árkád első embere a most az Arena Plazát vezető Galyas André volt.

A Kreatív Online a megbízást elnyerő Nuance-ot is megkereste, de Mihály Ágnes többszöri próbálkozásunk után az Arena Plazához irányított minket. Egyelőre a februárban indult cég hátteréről és referenciáiról sem kaptunk információt.

Az Arena Plaza a marketingstratégia-váltás támogatására pr-ügynökséget is bevon. A többfordulós, meghívásos tenderen odaítélt munkát a Double Decker nyerte el, a megbízás stratégiai jelleggel, határozatlan időre szól.

Mint azt Egyed Krisztina elmondta: a DTZ a közeljövőben sajtóeseményen kívánja majd részletesen tájékoztatni a szakmédiumokat az Arena Plaza megújult stratégiájáról és ennek hátteréről.

Molnár Kinga

Pál Zsombor

(forrás: Kreatív Online)
hirdetés
hirdetés