hirdetés
hirdetés
hirdetés

Arena Plaza - zűrök a marketingtender körül?

A tavaly novemberben nyílt Arena Plaza marketingstratégiát váltott, és tenderen keresett új reklámügynökséget a bevezető kampányon dolgozó Young & Rubicam után. A pályázatot érvénytelennek nyilvánították, majd a megbízást – tender nélkül – egy olyan frissen alapított cég, a Nuance kapta, amelyet az egyik korábbi pályázó munkatársai hoztak létre.
hirdetés
Alig pár hónappal az indulás után új üzemeltetője, marketingstratégiája és kreatívügynöksége van az Arena Plazának. A bevásárlóközpont tulajdonjogát még tavaly a Sir Alex Ferguson nevével fémjelzett aAIM befektetői csoport szerezte meg, amely az üzemeltetést nemrégiben a nemzetközi DTZ-re bízta.

A cég megújult stratégiával és kommunikációval kívánja megerősíteni az Arena Plaza magyarországi és regionális szerepét, ennek kapcsán pedig új ügynökségi megbízásokat adott. A reklámfeladatokra meghirdetett januári tenderen a megbízó tájékoztatása szerint a DDB, a Sylva, a bevezetőkampányon korábban dolgozó Young & Rubicam, a Café Reklám és a Nub Communications indult. Az utóbbi pályázó indulását a DTZ érvénytelennek nyilvánította, így indokolva: „a cégbírósági nyilvántartásokban nem szerepelt, ezért cégként értelmezhetetlen volt, továbbá a nevükben eljáró szakemberek személyes szerepvállalása sem volt megnyugtatóan tisztázott”.

A Kreatív Online úgy tudja, hogy a tender résztvevői közül kiesett Nub Communications pályázata az Aera MHC ingatlankommunikációs cég anyagát takarta, amit az is megerősít, hogy a nubcommunications.com domain tulajdonosa Németh Bálint, az Aera MHC ügyvezetője – aki lapunk megkeresésére nem kívánt nyilatkozni az ügyben.

Az Aera egyébként már volt kapcsolatban az Aréna Plazával: a honlapjukon megjelentek szerint az ügynökség 2006 és 2007 között az Aréna Plaza B2B marketingakcióiért felelt, és többek között az Arena Plaza vállalati imázsfeladatai tartoztak a céghez.

Az Aréna Plaza tenderén végül nem született eredmény. „A pályamunkák nem azokat az eredményeket hozták, amire számítottunk” – indokolta ezt a Kreatív Online-nak Egyed Krisztina, az Arena Plaza marketingigazgatója. A megbízást ezután egy újonnan – a cégbírósági adatok szerint február közepén – alapított ügynökség, a Nuance kapta, a megbízó tájékoztatása szerint „a kreatív stáb személyes referenciamunkái alapján”. Az alig három hónapja működő ügynökség referenciáira vonatkozóan a marketingigazgató nem említett példákat.

A Nuance ügyvezetője és résztulajdonosa egyébként az a Mihály Ágnes, aki a januári tender idején még az Aera MHC munkatársaként dolgozott, korábban pedig a D’Arcy Avenue accountjaként az Árkád Bevásárlóközpontért felelt – akkor, amikor az Árkád első embere a most az Arena Plazát vezető Galyas André volt.

A Kreatív Online a megbízást elnyerő Nuance-ot is megkereste, de Mihály Ágnes többszöri próbálkozásunk után az Arena Plazához irányított minket. Egyelőre a februárban indult cég hátteréről és referenciáiról sem kaptunk információt.

Az Arena Plaza a marketingstratégia-váltás támogatására pr-ügynökséget is bevon. A többfordulós, meghívásos tenderen odaítélt munkát a Double Decker nyerte el, a megbízás stratégiai jelleggel, határozatlan időre szól.

Mint azt Egyed Krisztina elmondta: a DTZ a közeljövőben sajtóeseményen kívánja majd részletesen tájékoztatni a szakmédiumokat az Arena Plaza megújult stratégiájáról és ennek hátteréről.
(forrás: Kreatív Online)
hirdetés

kapcsolódó linkek

Hozzászólások (15 db)
Ha hozzá kíván szólni, jelentkezzen be!
 
#
Csak vicceltem... A postai kézbesítôként funkcionáló ökkantokról és a bevállalós ügyfelekrôl érdekes módon minden ügynökségen mindenki ugyanazt gondolja.
#
nem tudom, lehet, hol ülsz, hm?
#
Csak nem ugyanannál az ügynökségnél dolgozunk? :))
#
promo,
elvitatkozhatunk azon ismét, miért szarok(?) a magyar kreatívok, megjegyzem, egy jó ötletet el is kell tudni adni, nekem van jópár a fiókomban, megmutatom egyszer, mi
lett helyette, amit a kedves ökkánt el tudott adni a hiperbevállalós ügyfélnek. kicsit tele van a tököm ezzel a hülyék a magyar kreatívok dumával, szerintem az is
hülye, aki nem tudja eladni, megvenni, elképzelni előre. de végül nyilván a kreatív a hülye, hiszen az ő szar ötlete lett eladva - már ha egy egyszerű postai
kézbvesítést eladásnak tekintünk, - meg a sok kis spielberg által átgyúrva valami ostoba faszsággá, már elnézést.
de még ha igazad lenne sem vagyok hajlandó elfogadni, hogy egyes döntésképtelen szikár majomnak joga van a más ember idejével és szellemi termékével ilyen felelőtlen,
pökhendi, hazug, mocsok módon bánni, elnézését az erős szavakért, a javát még így is visszatartottam.
#
Nem értem ezt a nagy "közfelháborodást".
Ha jól gondolom akkor itt mindeki elég régóta a Magyar reklámszakmába dolgozik.
Meglátásom szerint egy teljesen "tipikus" tender lebonyolítás folyt a leírtak alapján "Magyar" módra.
Természetesen nem értek ezzel egyet, de az elmúlt évek alatt "betörtem" és tudomásul veszem, hogy a tenderek döntő százaléka így dől el.
A "vezető" ügynökségek közül az vesse az első követ az Arénára, akinek nincsenek hasonlóan megszerzett ügyfelei..., mert a kreatívokon nem nagyon látszik a
minőségi munka, még a nemzetközi ügynökségek oldaláról sem (tisztelet a kivételnek).
A legtöbbet egy totál egyszerű grafikai stúdió megcsinálná, csak annak nincs neve.
Mindenki baromi büszke a munkájára, de érdekes módon, nem nagyon osztogatnak elismeréseket a nemzetközi versenyeken Magyar kreatívokra.

Számos ilyen "mutyi" van a piacon.
Engem csak az zavar, amikor ezek az emberek elmennek konferenciákra és "szavalnak vagy osztják az észt".
Csöndben kellene ülni a hátsó sorban vagy a Bahamákon napozni és számolgatni a szép kis summát, amit a bennfentes haverral lenyúltunk.
#
Ráadásul amióta nőttek a költségek még gusztustalanabbnak tartom azt, hogy szórakozzanak mások idejével/energiájával feleslegesen. Miért kell tendert kiírni? Adják
oda a noname vagy ismert ügynökségnek. Ennyi. Nem lesz belőle - feltehetően - senkinek rossz érzése. Lehet, hogy érdemes lenne gyűjteni a tendert kiíró céget, a
marketingest egy adatbázisba és mellé lehetne rendelni a tender történetét. Ez akár felkerülhetne a kreatív online-ra is és tenderek előtt rá tudnánk keresni mind a
cégre, mind az emberre. Biztos sok buktatója van ennek is és támadható több ponton, de jó lenne egy "feketelista" az inkorrekt kiírókról...
#
Másrészt nem ez volt a kérdés itt, hanem az, hogy miért szopatnak halálra 6 ügynökségnyi embert 2 hónapig, csak hogy a korrupciót lelplezzék vele, ugye, és
szabályosnak tűnjön minden. Nem elég ebből az állami szféra jól ismert elosztási rendszere? Mindenképp át kell vinni ezt az üzleti szférába is? Állami tenderen már
csak az indul, aki tudja, hogy övé lesz a megbízás függetlenül a letett munkától, vagy az, aki szimplán tökhülye, szori.
#
Magam is sokszor hallottam olyat (és a legfurább, hogy általában nem kreatív, hanem account részről) hogy az ügyfél annyira ragaszkodott hozzá, hogy inkább otthagyta
miatt az ügynökséget, amikor lelépett. Nem kétséges, hogy van ilyen, de ez semmiképp nem ugyanaz, mint egy külön céget létrehozni a lenyúlt ügyfélre, kvázi azért
céget alapítani, hogy lenyúlhasd az ügyfelet a saját hasznodra. Szerintem ez sima pofátlanság, megtámogatva valami hihetetlen elcseszett egóval, aki azt mondja, hogy ez
így szakmailag korrekt. Mert nagyon nem az, főzelék testvér.
#
főzelék, a munka fontos, de nem egyedüli része a megvalósítás. Az ügyfelet meg kell szerezni, el kell jutni hozzá, el kell érni, hogy megrendelő legyen. Ha ez nincs,
lehet bármennyire jó kreatív, nem tudsz dolgozni, mert nem lesz mit.

Ha csinálsz egy céget és lenyúlod az előző céged ügyfeleinek egy részét - mert amit írsz, az pontosan ez a lenyúlás -, akkor mások hátán kapaszkodsz fel, hiszen
az eredeti kontakt nem a tiéd. Ilyenkor illenék minimum üzletszerzési jutalékot adni a volt cégednek, nem?

Ez a tender is ilyen: kellett, mert fel kell mutatni valamit, de egy ügyes társaság, akik más úton odakerültek, hogy hogy nem helyzetbe vannak. Na mind1. Ha ez szerinted
így jó, kívánok neked pontosan olyan gondolkodású alkalmazottakat, mint te is vagy.
#
A Maksz és a szakma már elég régóta foglalkozik azzal, hogy a tendereket tisztességes keretek közé tereljék, de kézzelfogható eredménye még nem igazán volt.
Rendszerint megy a szájtépés és előkerülnek az "okos" gondolatok: pl. egységesen ne induljunk, ha nem megfelelőek a feltételek vagy a tenderkiírás, stb., de érdembeli
lépés nem történt. Bár nem nyílvános minden részlete az említett tendernek, de szinte bizonyos, hogy megint a mutyi nyert utat. Vannak, akik legalább veszik a
fáradtságot és figyelnek arra, hogy tisztességesnek tűnjön kifelé a verseny és vannak, akik pofátlanul teszik mindezt. Erről sok írás és vélemény született már az
utóbbi években és rendszerint a gondolatok ismétlődnek. Amíg csak beszélünk róla, addig nem lesz valós előrelépés, de mindig elő fognak kerülni a rossz érzések,
tapasztalatok. Nem nagy titok, hogy az ügyfél fizet, így sokszor kerülünk olyan helyzetbe, hogy csak reménykedünk abban, hogy nem tölteléknek hívtak meg és a tenderbe
fektetett pénzünk, energiánk valahol megtérülhet...
#
kétszer is elolvastam a cikket, de nem találom azt a részt, mely szerint a pályázók nem kaptak "bánatpénzt" vagy "vázlat díjat".
Ráadásul én voltam hasonló cipőben, amikoris feltűnt, hogy a cég, ahol alkalmazottként dolgozom, rendszeresen az én hátomon mászik fel az ügyfelekhez. Ezt
megelégelve alapítottam egy sajátot, és kiderült, hogy egy részük valóban nem adószámhoz vagy cégnévhez ragaszkodik, hanem egyértelműen hozzám. Nagyon könnyű azt
mondani, hogy "lenyúltam" ezeket az ügyfeleket, ennél nehezebb felismerni/belátni hogy 1. a nyerő munkát én végeztem 2. a cég ahol dolgoztam nem tudja megtartani a nyerő
embereit. Na persze a cikkből nem egyértelmű hogy itt is ez történt volna, csak gondoltam mondok egy ilyen verziót is. Érthetetlen, hogy a Nuance ügyvezetője nem adta meg
a referenciáit.
#
Csak egy felvetés: Elejét lehetne venni az inkább okkal, mint ok nélkül felvetődő aggályoknak, ha tisztább volna a pályázaton való részvétel és a kényszerűen - az
üzlet reményében - feltárt kreatív vagy üzletviteli megoldás esetleges jogtalan felhasználásának következményei. Az újonnan alakuló nyertesek az előző cégüktől,
amelynek kockázatára ők a piacon úgymond be lettek vezetve, több szakmában anyagilag felelnek volt cégüknek, ha annak nevében végzett munkájuk gyümölcsét másutt
élvezik.
A felvetés: A pályázó a pályaművet (vázlatokat, stb) fillérekért regisztráltathatja a Magyar Szabadalmi Hivatalban (www.mszh.hu) szerzői jogi alkotásként, ahol az
alkalmazott megoldásokra többfajta iparjogvédelmi oltalmat is alapíthat, amit később - ha nem kell - elejthet. A versenyjogi aspektusok tekintetében is szívesen szolgálunk
segítséggel: Magyar Iparjogvédelmi és Szerzői Jogi Egyesület (www.mie.org.hu):
Marosi György üv. elnök, szabadalmi ügyvivő
#
chimie,

A MAKSZ-nak vannak irányelvei a "bánatpénz"-zel kapcsolatban.

Többek között a bánatpénzről, tenderdíjról, prezentációs költségtérítéséről szólt az elmúlt évi kezdeményezésünk is, ami elég nagy port kavart a szakmai
szövetségek háza táján:

Szvetségbe forrt:
http://www.kreativ.hu/cikk.php?id=20352

:))
#
Gondolom épeszű ügynökség ezek után nem dolgozik nekik - ennyi. Nem tudom, van-e olyan ország, ahol kötelező ilyenkor fizetni vázlat- vagy bánatpénzt. Lenne benne
logika.
#
azt gondolom, talán lassan ellenőrizhetné valaki, kik írnak ki tendert, és szopatnak halálra 6 meghívott ügynökséget 2 hónapon keresztül, csak hogy legalizálják a
beszerzést. és vajon mihez kezdenek a "fel nem használt" ötletekkel, 6 ügynökség többhavi munkájának eredményével?
lehetne mondjuk vázlatdíjat kérni, jó borsosat, hogy legyen valami minimális visszatartó erő. mert ez így, ha tényleg így van, akkor elég szomorú, és pofátlan egy
dolog. és hát miért ne lenne így vajon?
hirdetés
Legolvasottabb
Legtöbb hozzászólás
hirdetés

Itt a tavasz, ami egyben azt is jelenti, hogy a Hornbach új kampánnyal jelentkezik. Szerencsére nem változtattak az eddig bevált humoros megközelítésen.

Az elektromos hajtásrendszereket fejlesztő és szállító társaság meghívásos tenderen választott ügynökséget.

Szakértőket is bevonnak a  munkába, hogy a rovat edukálja is az olvasókat.

A szpotban a VOLT és a Sziget most csendes helyszíneit járja körbe a Jeep hazai márkanagykövete.

Május 27-én válik elérhetővé 50 ország mellett itthon is a BTS Menü a McDonald'sban.

hirdetés
hirdetés