hirdetés
hirdetés
hirdetés

Az illegális letöltés teljesen normális

A KutatóCentrum és a Marketing & Média 18-64 éves korosztály körében készített felméréséből az derül ki, hogy a fiatalok többsége nem ítéli el az illegális zeneletöltést. Ennyi pénzt pedig nem hajlandóak kiadni érte.

hirdetés

A KutatóCentrum és a Marketing & Média friss kutatása az illegális zeneletöltéssel kapcsolatos attitűdöket vizsgálta hazánkban, és rámutatott, hogy az internetezők több mint 90 százaléka nem ítéli azt el. Leginkább a fiatalok körében elfogadott ez a tevékenység: míg a 18-24 éveseknek mindössze két százaléka helyteleníti, addig az 55-64 éveseknek már 18 százaléka. A felmérésből az is kiderült, hogy a legtöbben túl drágának tartják a letöltéseket.

A válaszadók 49 százaléka, főleg a fiatalok és a férfiak szerint érthető, hogy ilyen magas árak mellett a felhasználók illegális forrásból szerzik azokat. Az illegális tartalmak terjedése nehéz helyzetbe hozta a zeneipart: a Nemzetközi Hanglemezipari Szövetség (IFPI) adatai szerint ugyanis az online zeneletöltések mintegy 95 százaléka ilyen forrásokból származik. A jelenség hazánkban is virágzik: egy független tanácsadócég, a Tera felmérése szerint a szellemi termékekkel foglalkozó iparágak 2015-ig akár 1300 milliárd forint mínuszra is számíthatnak az illegális letöltések miatt.

A megkérdezettek több mint egyharmada ennek ellenére úgy látja, hogy ma már annyian töltenek le illegálisan zenét, hogy ez már visszafordíthatatlan folyamat. További egyharmad pedig úgy vélekedik, hogy a kiadóknak más bevételi források után kellene nézniük, hiszen az illegális letöltés jelenti a jövőt. Leginkább a férfiak (45%) és a 18-24 évesek (48%) gondolják így.

A digitális zenéket érintő adók és az illegális zeneletöltés miatt legutóbb az eMusic által üzemeltetett Songo zeneáruház volt kénytelen bezárni Magyarországon.

hirdetés
Ha hozzá kíván szólni, jelentkezzen be!
 
hirdetés
Legolvasottabb
Legtöbb hozzászólás
hirdetés

Itt a tavasz, ami egyben azt is jelenti, hogy a Hornbach új kampánnyal jelentkezik. Szerencsére nem változtattak az eddig bevált humoros megközelítésen.

Az elektromos hajtásrendszereket fejlesztő és szállító társaság meghívásos tenderen választott ügynökséget.

Szakértőket is bevonnak a  munkába, hogy a rovat edukálja is az olvasókat.

A szpotban a VOLT és a Sziget most csendes helyszíneit járja körbe a Jeep hazai márkanagykövete.

Május 27-én válik elérhetővé 50 ország mellett itthon is a BTS Menü a McDonald'sban.

hirdetés
hirdetés