hirdetés
hirdetés
hirdetés

Brutális növekedésre számít az Atmedia

Tavalyi, 10 milliárd forinthoz közelítő árbevétele után 200-300 százalékos növekedéssel számol az Atmedia - közölte a január elseje óta a TV2 és az MTVA reklámidejét is értékesítő kereskedőházának vezetője egy keddi budapesti sajtóbeszélgetésen.

hirdetés

Lukács Csaba elmondta: a 2010-ben indított ügynökség által értékesített 11 médiacsoporthoz tartozó 35 csatorna az év első öt hónapjában 55,2 százalékos közönségarányt mondhatott magáénak a 18-59 éves korcsoportban, a reklámfelületeket értékesítő tévés piacon.

Közlése szerint hirdetési szempontból egyértelműen sikertörténet a franciaországi labdarúgó Európa-bajnokság és a riói olimpia; az előbbi a várakozások felett teljesít reklámszempontból, míg az utóbbi esetében azzal kalkulálnak, hogy "kevésbé lesz kiemelt", mint a másik sportesemény.

Lukács Csaba elmondta: viszonylag rövid időn belül újabb csatornákkal és médiatípusokkal kívánják bővíteni portfoliójukat; utóbbiak kapcsán az MTI érdeklődésére arról beszélt: mivel szinergia-alapon tervezik a bővülést, biztosan nem lépnek be a nyomtatott sajtó és a közterületi hirdetések piacára.

Mint mondta, az ügyfélkörükbe tartozó tévécsatornák révén már így is jelen vannak az online piacon, ugyanakkor "nem feltétlenül volna ördögtől való" belépniük a rádiós hirdetési szektorba, amelyben jelentős tartalékokat látnak.

A televíziós piacról szólva Lukács Csaba arról beszélt, ma felülértékeltek a főműsoridős reklámértékesítések, miközben annak ellenére kapnak a szükségesnél kisebb figyelmet a kábelcsatornák, hogy 2012-ben megtört a két vezető országos kereskedelmi tévé nézettségi uralma, és ma a nézők több mint kétharmada már nem azokat választja főműsoridőben.

Ez az új trend, amit a piaci intézményrendszernek is tükröznie kell; éppen ezért az Atmedia ügyvezető igazgatója szerint ma már nem a két legnagyobb nézettségű csatorna, hanem a csatornaportfóliók versenyeznek a hirdetőkért, és ezek versenye teszi elkerülhetetlenné a piac megújulását, az árazási szempontok és súlypontok megváltoztatását.

A sajtótájékoztatón Lukács Csaba ügyvezető igazgató és Karácsony László stratégiai- és marketingigazgató részletesen elmesélték az Atmedia növekedési pályáját, bemutatták, mikor voltak a legfontosabb mérföldkövek a cég életében. 

A prezentáció végén a sajtó munkatársai kérdezhettek a vezetőktől, a kérdések egy része azt firtatta, hogy az állami hirdetési pénzek hogyan vándorolnak a TV2-höz és a közmédiához. Lukács Csaba ezzel kapcsolatban azt mondta, hogy az Atmedia alapvetően a piaci hirdetőknek értékesíti a portfolóját, az állami hirdetések aránya nem magas,

Az is elhangzott, hogy míg a piaci hirdetők jellemzően az Atmax nevű, rating-alapú árazási rendszer alapján vásárolnak felületet, addig az állami hirdetők jellemzően csatornára vagy programhelyre helyeztetik el a reklámjaikat. Lukács Csaba azt is hozzátette, hogy ilyen, konkrét csatonrára, vagy konkrét időpontra szóló vásárlás a piaci hirdetők körében is előfordul, a foci-EB, vagy az olimpia jellemzően olyan program, amihez direktben szeretnek kapcsolódni a piaci hirdetők, ilyen esetben ők sem a rating-alapú, hanem a listaáras megoldást választják.

Az Atmedia forgalma tavaly 9,2 milliárd forint, az adózott eredmény pedig 565 millió forint volt. 

 

(forrás: MTI/Kratív)
hirdetés
Ha hozzá kíván szólni, jelentkezzen be!
 

Itt a tavasz, ami egyben azt is jelenti, hogy a Hornbach új kampánnyal jelentkezik. Szerencsére nem változtattak az eddig bevált humoros megközelítésen.

Az elektromos hajtásrendszereket fejlesztő és szállító társaság meghívásos tenderen választott ügynökséget.

Szakértőket is bevonnak a  munkába, hogy a rovat edukálja is az olvasókat.

A szpotban a VOLT és a Sziget most csendes helyszíneit járja körbe a Jeep hazai márkanagykövete.

Május 27-én válik elérhetővé 50 ország mellett itthon is a BTS Menü a McDonald'sban.

hirdetés
Legolvasottabb
Legtöbb hozzászólás
hirdetés