Cannes – taps, ováció, fütty, nevetés
Az idei fesztiválon világosan látszott az is, hogy egy-egy hirdetés megítélésénél a zene szerepe egyre nagyobb hangsúlyt kap a zsüri döntésénél. A testület egyik tagját a Mountain szpot esetében például a muzsika szokatlan használata győzte meg.
A reklám megkapta a legjobb reklámfilmzene díját: a „Fun, anyone?” szlogennel futó kampány alatt a Get on Board, Lil’ Children című szám hallható, amelyet Shirley Temple énekelt az 1936-ban készült, Dimples című filmben. Elemzők szerint a Nike márka Musical Chairs című szpotjának sikere – amely a tavalyi Epica fesztiválon is elvitte a film fődíjat, és amely Cannes-ban az újságírók szerint a fesztivál legjobb alkotása volt – szintén a jó zenének köszönhető.
A nagydíjas alkotók mellett a közönség őszinte tapsát a DDB Canada ügynökség érdemelte ki egy állat-örökbefogadást népszerűsítő TCR-kampánnyal.
A cannes-i válogatott közönség elmarasztaló ítéletének akkor adott hangot, amikor például Helmut Panke a színpadra lépett: a füttykoncert igen kellemetlen helyzetbe hozta az év hirdetőjének megválasztott BMW Group elnökét.
Az idei verseny egyik nagy vesztese az az Apple szpot, amelynek Bob Garfield, az AdAge reklámszaklap kíméletlen kritikaírója már a fesztivál előtt megelőlegezte a nagydíjat – a reklámfilmet azonban csak bronz oroszlánnal jutalmazta a zsűri.
![]() |
Arany Oroszlán (film): Nike, „Musical Chairs”, Wieden + Kennedy Amsterdam |
![]() |
Grand Prix (film): Sony Playstation2, „Mountain”, TBWA London |
![]() |
Grand Prix (print): Volkswagen Polo, „Cops”, DDB London |
![]() |
Arany Oroszlán (print): Editora Abril Veja magazin, „Bin Laden”, Almap BBDO Brasil |
![]() |
Grand Prix (outdoor): Channel 9 televíziócsatorna, „Missile Car”, J. Walter Thompson Malaysia |
![]() |
Grand Prix (cyber):
Nike, „Bear in My Mind”, Doubleyou Barcelona |