Exkluzív tudósítás Cannes-ból
Cannes Lions - az OMD az év médiaügynöksége
2007-06-20
Június 19-én este kihirdették a rádió, a média és az outdoor kategória nyerteseit. A legtöbb aranyat e három kategóriában az amerikaiak mellett a dél-afrikaiak viszik haza idén. Az év médiaügynöksége az amerikai OMD lett.
A zsűri a döntőbe jutott rádiószpotok közül 23 hirdetést jutalmazott arannyal, a nagydíjat pedig a Clemenger BBDO Melbourne kapta a Masterfoods-nak készített Snickers hirdetésért. Ebben a kategóriában 15 ezüstöt és 21 bronzot osztottak ki.
Az outdoor Grand Prix Dél-Afrikáé lett. A BBDO Johannesburg egy speciális óriásplakáttal nyert: a ,,Power to the People" szlogenű Nedbank plakát állványán napelemeket helyeztek el, amelyek egy házat láttak el energiával. Arany Oroszlán 55 közterületi hirdetésért járt, az 59 ezüst és a 80 bronz mellett.
Szintén egy bankreklámért kapott Grand Prix-t média kategóriában az új-zélandi OMD, amely az ASB Bank „Money goes digital” című munkával lett az abszolút győztes. A médiamunkák versenyén 8 aranyat, 11 ezüstöt és 30 bronzot adtak át.
Az év médiaügynöksége címet idén az OMD USA nyerte el.
Az outdoor Grand Prix Dél-Afrikáé lett. A BBDO Johannesburg egy speciális óriásplakáttal nyert: a ,,Power to the People" szlogenű Nedbank plakát állványán napelemeket helyeztek el, amelyek egy házat láttak el energiával. Arany Oroszlán 55 közterületi hirdetésért járt, az 59 ezüst és a 80 bronz mellett.
Szintén egy bankreklámért kapott Grand Prix-t média kategóriában az új-zélandi OMD, amely az ASB Bank „Money goes digital” című munkával lett az abszolút győztes. A médiamunkák versenyén 8 aranyat, 11 ezüstöt és 30 bronzot adtak át.
Az év médiaügynöksége címet idén az OMD USA nyerte el.
Tófalvy Tamás
kultúrakutató, újságíró
(forrás:
Kreatív Online)