hirdetés
hirdetés

Cannes Lions - Sir Anthony O’Reilly az év médiaszemélyisége

2008-05-13
Az Independent News & Media csoport feje, az ír-brit Sir Anthony O’Reilly-t kapja az év médiaszemélyiségének járó díjat a 2008-as Cannes Lions reklámfesztiválon. Egyebek mellett ő birtokolja a világ legolvasottabb lapját is.
Sir Anthony O’Reilly-t tüntetik ki az idei Cannes Lions nemzetközi reklámfesztivál az év médiaszemélyisége díjával. Az indoklás szerint az ír-brit kettős állampolgárságú üzletember cége Dublinból kiindulva négy földrészre kiterjedő, több mint 200 laptól, 130 rádióból, száz weboldalból és outdoor felületekből álló médiabirodalmat hozott létre. A csoport része a világ legolvasottabb lapjaként emlegetett indiai Dainik Jagran – több mint 21 millió olvasóval – és a brit Independent napilap is.

A díj indoklása elismeri az üzletember karitatív tevékenységét is – például az általa létrehozott alap Írországnak gyűjtött támogatásait, és a róla elnevezett alapítvány ösztöndíjait. A dublini Village Magazine áprilisi rangsora szerint egyébként Sir Anthony O’Reilly Írország hatodik leggazdagabb embere – és ahogy a lap megjegyzi, a lista élmezőnyének többségéhez hasonlóan ő sem hazájában fizet adót.

Az elismerést június 18-án adják át a cannes-i fesztiválpalotában. A díjat az előző években olyan személyiségek kapták meg, mint Gunter Thielen, a Bertelsmann-csoport elnöke, Lachlan Murdoch, a News Corporation ügyvezető-helyettese, vagy éppen Silvio Berlusconi, az olasz médiamágnás-miniszterelnök.
(forrás: Kreatív Online)
hirdetés
hirdetés