DMSZ - a DM-eszközök hatékonyságát kutatta
2007. december 14. 10:26
A különböző fogyasztói csoportok más-más DM eszközre és eltérő mértékben fogékonyak, ezért az üzleti szférának ezeket kombináltan kell alkalmazni – derül ki a Direkt Marketing Szövetség (DMSZ) DM Analízis 2007 elnevezésű felméréséből. A kutatás szerint a fiatal tehetős fogyasztók mintegy ötven százaléka már vásárolt terméket DM küldemény hatására.
A felmérés alapján kiugróan magas, mintegy 89 százalék azoknak a 18 évesnél idősebbek aránya, akik három hónapon belül kaptak valamilyen DM-eszközt. A küldeményekkel hét százalékot valaha, míg négy százalékot még nem érték el.
Az egyes DM csatornákat külön is vizsgálta a kutatás: negyedéven belül a címzetlen megkeresés volt a leghatékonyabb, ugyanis 79 százalékot ért el a megkérdezettek körében, míg a címzett, illetve telefonos megkeresés aránya nagyjából azonos azok között, akiket három hónapon belül, illetve még eddig nem kerestek meg. Az SMS és az e-mailes DM egyelőre még ritka, 19, illetve 12 százalék válaszolt úgy, hogy negyedéven belül ebben a formában keresték meg.
Az analízisben azt vizsgálták, hogy a fogyasztók milyen személyes adatát adná meg, ha biztos lenne abban, hogy nem élnek vissza vele. Az életkor, a családi állapot és a lakcím szerepel az első három helyen, és még a mobil – 26 százalék -, illetve a vezetékes telefonszámot - 23 százalék - is szívesebben megadják a fogyasztók, mint az e-mailcímet, amely 15 százalékos arányt ért el.
A személyi adatokat megadók csoportjáról is közöl adatot a kutatás, a 47 százalékos „elzárkózók” között inkább idősebbek, kistelepülésen élők és alacsonyabb iskolai végzettségűek szerepelnek. A „személyi igazolvány” típusúak között az alapadatot megadók szerepelnek, a 36 százalékos csoportot jellemzően inkább magasabban képzett, ABC státuszú városi fiatalok alkotják. A 16 százalékos „nyitott” – vagyis minden adatot megadó – csoportban inkább fiatalok vannak, akik a múltban is rendszeresen megosztották adataikat.
Mint arról korábban beszámoltunk a DM Analízis 2007 felmérést a Szonda Ipsos tavalyi kutatására építve a DMSZ független szakértői készítették, a kutatást a TeleData finanszírozta.
Az egyes DM csatornákat külön is vizsgálta a kutatás: negyedéven belül a címzetlen megkeresés volt a leghatékonyabb, ugyanis 79 százalékot ért el a megkérdezettek körében, míg a címzett, illetve telefonos megkeresés aránya nagyjából azonos azok között, akiket három hónapon belül, illetve még eddig nem kerestek meg. Az SMS és az e-mailes DM egyelőre még ritka, 19, illetve 12 százalék válaszolt úgy, hogy negyedéven belül ebben a formában keresték meg.
Az analízisben azt vizsgálták, hogy a fogyasztók milyen személyes adatát adná meg, ha biztos lenne abban, hogy nem élnek vissza vele. Az életkor, a családi állapot és a lakcím szerepel az első három helyen, és még a mobil – 26 százalék -, illetve a vezetékes telefonszámot - 23 százalék - is szívesebben megadják a fogyasztók, mint az e-mailcímet, amely 15 százalékos arányt ért el.
A személyi adatokat megadók csoportjáról is közöl adatot a kutatás, a 47 százalékos „elzárkózók” között inkább idősebbek, kistelepülésen élők és alacsonyabb iskolai végzettségűek szerepelnek. A „személyi igazolvány” típusúak között az alapadatot megadók szerepelnek, a 36 százalékos csoportot jellemzően inkább magasabban képzett, ABC státuszú városi fiatalok alkotják. A 16 százalékos „nyitott” – vagyis minden adatot megadó – csoportban inkább fiatalok vannak, akik a múltban is rendszeresen megosztották adataikat.
Mint arról korábban beszámoltunk a DM Analízis 2007 felmérést a Szonda Ipsos tavalyi kutatására építve a DMSZ független szakértői készítették, a kutatást a TeleData finanszírozta.
(forrás:
Kreatív Online)