hirdetés
hirdetés

Egyelőre nagyon jól állunk Portorozsban

2010-09-22

A 74 magyar ügynökségi és egy hirdetői nevezésből két kategóriában kilenc már biztosan shortlistre került az idei Golden Drum reklámfesztiválon. Eddig a pr- és az interaktív kampányok döntősei derültek ki.

Nyolc ügynökségtől kilenc munka már döntőbe jutott az idei, 17. Golden Drum nemzetközi reklámfesztiválon. A régió versenyének tartott megmérettetésen idén kilenc főkategóriában lehetett nevezni, ebből kettőben – a pr-ben és az interaktívban – a magyar nevezők már megkapták az értesítést a shortlistre került pályázatokról.

A fesztivál helyszínéül szolgáló szlovén tengerparti városokat, Portorozst és Pirant népszerűsítő, pontosabban a hely szellemét megragadó plakátokat váró Genius Loci pályázat 13 magyar nevezését leszámítva 74 ügynökségi és egy megbízói oldalról érkező pályamunkát kapott az idei zsűri Magyarországról. A 14 ügynökségből nyolcnak már biztosan van shortlistes helye, a többiek nagy része még izgulhat, akárcsak az egyetlen itthonról nevező hirdető, a Vodafone is.

Akik már döntőbe jutottak:

A Leo Burnett KLM Koffer Art dizájnpályázata pr kategóriában

A Leo Burnett nevezte még ugyanezt a kampányt média kategóriában, az Old Spice WC-matricát szintén média kategóriában, és öt Djuice-kampányt. Ez utóbbiak közül a Djuice Join és a Djuice Rewamp című munkákat integrált reklámkampány kategóriában, a Djuice Cow-boyt sajtó, a Djuice Szőrmetáskát csomagolásdizájn, a Djuice Vámpírok bálját pedig a szintén média kategóriába tartozó esemény és szponzoráció alkategróriában.

Az ACG Zebrafest kampánya pr kategóriában

Ugyanezt a kampányt, amely már számos hazai és nemzetközi díjat bezsebelt – többek között a Hipnózison, az Arany Pengén, az EACA Care Awardson és a Golden Hammeren  – az ACG a Golden Drum média, outdoor és integrált reklámkampány kategóriájában is nevezte. A kampány egyébként az ACG, a Young & Rubicam és a Well közös munkája. Az ACG a sajtó kategóriában is megméretteti magát idén: a Médiaunió Nincs de kampányából a Szervek bosszúja című sorozattal.

A Saatchi & Saatchi az Ariel nőnapi kiállításával pr kategóriában

Ezt a kampányt  a Saatchi & Saatchi média kategóriában is nevezte.

A Saatchi & Saatchi a T-Mobile-nak készített Facebook-fallal interaktív kategóriában

A Cluso a Feledékeny ingatlanos kampánya interaktív kategóriában

Az Ingatlan.com kampánya mellett ugyanebben a kategóriában a Cluso nevezte még a Vatera Károly hozta? kampányát, a Kojak Facebook-kampányt, integrált reklámkampány kategóriában a Vatera Verát és outdoorban a Sport Tv-nek készített építési hálót.

A Laboratory Kisebb, mint a megszokott kampánya a Peter Cerny Alapítványnak interaktív kategóriában

Az ügynökség integrált reklámkampány és média kategóriában, esemény és szponzoráció alkategóriában nevezett még a Samsung 9000 3D-s LED tévéjének készített 3D-s Warhol-kiállítással, valamint ugyancsak média kategóriában a Trilak Héra festékeinek készített speciális tévé-tag megoldással és a Viasat 3-nak készített papírzacskóval.

A HD Group Az év navigációs hangja kampánya a Nokiának interaktív kategóriában

Ugyanezt a kampányt – ami itthon már tarolt a Hipnózison és az Arany Pengén is – nevezte még a HD Group integrált reklámkampány kategóriában is.

A Friendly Digital Találd meg a Red Bull E-shot-ot! interaktív kategóriában

Az ügynökség nem nevezett más munkát a Golden Drum fesztiválra.

Az Ogilvy Habitat Reserved kampánya pr kategóriában
A kampányról és az Ogilvy többi 17 nevezéséről később kapunk anyagot az ügynökségtől.

Nem kapott egyelőre shortlistes nevezésről tájékoztatást a Carnation, amely interaktív kategóriában három munkával – a Kraft Jó reggelt kekszének készített Jó reggelt tehénnel, a Revalid Stereo kampánnyal és a Coca-Cola msn-ügynökével, a Rococoke-kal – is jelentkezett a versenyre. A Robocoke időközben azonban döntőbe jutott tévé/mozi/digitális kategóriában a Cresta reklámversenyen, amelynek végeredményét október 25-én hirdetik majd ki.

Akikről még nincs hír: DDB

Versenyben van még a Golden Drumon a második legtöbb nevezést leadó DDB, amely négy nevezést adott le média kategóriában: a tavaszi országgyűlési választásokon való részvételre buzdító Menj el szavazni! kampányának két elemét két alkategóriában, az Amnesty szegénység felszámolását célul kitűző kampányának aláírásgyűjtési akcióját és a Vodafone-nak készített “gyorsletöltés szívószálat”. Outdoorban nevezte a DDB a Menj el szavazni! kampány teherautós elemét, rádióban a Ping-pong című hirdetését, és indította a kampányt az integrált mezőben is. Sajtó kategóriában az ügynökség a McDonald’s M-szendvicsét és a Greenpeace kétrészes Érme és Bankjegy hirdetését nevezte, design & art direction kategóriában pedig az AmCham-nek készített direktmarketing-megoldását, az ADCH “Játssz komolyan” – kártyáit és az Amnesty szegénység elleni kampányának gerilla-táljait.

Grey

Nyolc nevezést adott be a versenyre a Grey is, de egyelőre ők sem kaptak értesítést shortlistes munkáról. A Respiractiv háromrészes óriásplakát-sorozatát outdoorban indította az ügynökség, az Unicefnek készített, a maláriáról szóló Mosquito vs. Freddy-t sajtó kategóriában, és szintén egy Unicef-kampányt, a haiti földrengés áldozatainak segítését célzó Dirtglobe-ot pedig nevezett a design & art direction kategória direktmarketing blokkjába. A rádió kategóriába is jutott egy Unicef-Haiti hirdetés a Greytől, és ugyanide neveztek még egy Jar kampányt is, a Horror hangot. Interaktív kategóriában a Grey saját álláshirdetését, az ASCII karaktereket nevezte.

És az egynevezéses indulók

Nincs hír még a Young & Rubicam egyetlen, film kategóriában leadott nevezéséről, a Bringázz a munkába! szpotról, a Universal McCann média kategóriában nevezett Djuice-kampányáról és a Café Creative outdoor kategóriában indított Audi óriásplakátjáról sem. Az egyetlen megbízó, a Vodafone a Vodafone kedd kampányt nevezte integrált reklámkampány kategóriában, de egyelőre ennek a kategóriának sincs meg a shortlistje.

Lausek Esther

(forrás: Kreatív Online)
hirdetés
hirdetés